Clasamente, topuri, studii de piață, analize ale comportamentului de consum făcute cu mulți ani înainte de apariția firmelor specializate de cercetare sunt doar câteva exemple din articolele publicate în anii de început ai revistei Capital. Astfel de informaţii şi analize, pe care astăzi unii le consideră banale, au fost poate mai importante decât loviturile de presă reuşite prin dezvăluirea marilor fraude. După 20 de ani, noi, jurnaliştii de acum ai revistei, le datorăm multe celor care au ridicat de la zero cel mai puternic brand al presei economice, la fel şi cititorilor care ne-au fost alături, menţinându-ne lideri pe o piaţă cu tot mai mulţi competitori. 

Top 100 companii

La începutul anului 1994, Capital prezenta în premieră clasamentul celor mai puternice firme din România. Demersul jurnalistic al echipei de atunci este de admirat în situația în care existau disfuncții majore ale aparatului administrativ. „Clasamentul pe care vi-l prezentăm are o valoare de necontestat: este prima încercare oficială serioasă de a construi un top al sectorului particular românesc în conformitate cu cerințele de prospectare financiară recunoscute pe plan mondial“, scria Capital pe 28 ianuarie 1994.