SE INTAMPLA ACUM!

Business

Ce ştiu românii despre cloud, ochelari Google sau portofel electronic

Autor: Ileana Ilie | marţi, 03 septembrie 2013 | 1 Comentarii

4 din 10 românii cu acces la Internet spun că au auzit de “cloud storage” sau “stocare în cloud”. 12% folosesc astfel de servicii, în vreme ce mai bine de jumătate, deşi nu le utilizează, şi-ar dori să o facă, potrivit ultimului studiu online al GfK România.

Dacă acum câţiva ani, termeni precum: stocare în Cloud, ochelarii Google sau portofelul electronic erau de neînţeles pentru majoritatea dintre noi, folosirea lor din ce în ce mai frecventă în ultima vreme în toate mediile de comunicare naşte întrebarea: Au devenit aceste noi tehnologii mai bine cunoscute de publicul larg sau rămân doar “în terenul” specialiştilor?

Un studiu al GfK România arată că în continuare există persoane (aproximativ o treime) care sunt mai puţin deschise către astfel de servicii. Ele spun că nu le utilizează şi nu le-ar plăcea să apeleze la ele în viitor. Totuşi, mai bine de 6 din 10 dintre cei chestionaţi consideră cloud-ul o modalitate de stocare a datelor utilă.

Termenul de realitate augmentată este cunoscut pentru 30% dintre participanţii la studiu, iar cel de “Google glasses” (ochelarii Google) pentru 34%. Peste trei sferturi declară că le-ar plăcea să le utilizeze, iar două treimi spun că le consideră utile.

60% au aflat despre posibilitatea de a-şi plăti cumpărăturile în interiorul magazinelor cu ajutorul smartphone-ului şi 37% ştiu despre existenţa Google Wallet. 60% dintre participanţii la studiu se arată chiar dornici să le folosească în viitor.

În ceea ce priveşte Smart TV-urile, ele sunt cunoscute de majoritatea internauţilor (9 din 10). Interesul pentru acest model de televizoare este mare, 83% dintre cei chestionaţi afirmând că şi-ar dori să deţină un astfel de aparat. Aceste intenţii confirmă de altfel datele de vânzări monitorizate de studiul GfK TEMAX care arată că în 2012 numărul de smart TV-uri achiziţionate de români a crescut de trei ori faţă de 2011.

Aproape 12 procente dintre utilizatorii de internet declară că au deja un televizor inteligent, iar 88% îl consideră util.

Studiul a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 54 ani.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.