În luna decembrie a anului trecut, Renault a obţinut aprobarea autorităţilor chineze pentru construcţia primei sale uzine de pe cea mai mare piaţă auto din lume. Facilitatea, care va fi construită pe baza unui parteneriat cu constructorul chinez Dongfeng Motor Group, ar urma să aibă o capacitate iniţială de producţie de 150.000 de unităţi pe an.

”Debutul producţiei şi al vânzărilor este programat pentru 2016, iar societatea mixtă cu Dongfeng deţine licenţele necesare pentru a construi mai multe vehicule, majoritatea crossovers şi SUV. Planul nostru este ca în următorii patru ani să ne extindem capacităţile pentru a ajunge la peste 500.000 şi chiar 600.000 de unităţi pe an”, a declarat Dominique Thormann, la forumul Europlace, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres.

Luni, Renault a informat că vânzările sale în primul trimestru din 2014 au crescut cu 4,7%, până la 1,37 milioane unităţi, graţie în special cererii solide pentru brandul Dacia pe piaţa din Europa. Peste 263.000 de vehicule marca Dacia au fost vândute în primele şase luni ale acestui an, în creştere cu 24,3% comparativ cu 211.607 unităţi în perioada similară a anului trecut.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.