De fapt, scrie TechRadar, ecranele tactile sunt o nemulțumire pe care mulți șoferi o reclamă când vine vorba de vehiculele moderne, deoarece tendințele recente în designul auto au eliminat aproape toate comenzile fizice. Chiar și funcții foarte importante sunt acum introduse în meniurile unui ecran tactil.

Volkswagen, de exemplu, a fost criticat pentru infotainmentul său în gama ID, mulți proprietari afirmând că UX-ul este frustrant și, în unele cazuri, le distrage atenția, deoarece localizarea și cea mai simplă funcție s-au dovedit un proces dificil.

VW a anunțat că revine la butoanele fizice în modelele viitoare

VW a anunțat că revine la butoanele fizice în modelele viitoare și și-a actualizat oferta de infotainment în mașinile recente.

Directorul tehnic al Euro NCAP – Programul european de evaluare a mașinilor noi, Richard Schram, a declarat: „Euro NCAP va încuraja companiile producătoare să aibă controale fizice, ușor de utilizat și tactile la caracteristici principale de conducere, cum ar fi ștergătoarele, luminile de avertizare și indicatoarele”.

Schram a continuat, dezvăluind că protocolul de testare se va schimba în 2026, când programul de siguranță va acorda puncte la categoria „Conducere în siguranță” pentru acele vehicule care au „comenzi intuitive, ușor de utilizat”.

Deși Euro NCAP nu are competențe de a modifica legislația, este unul dintre cele mai recunoscute organisme de siguranță, iar ratingul complet de cinci stele de siguranță este râvnit de majoritatea producătorilor. Acesta ajută la creșterea încrederii cumpărătorilor în performanța vehiculului în caz de accident.

Utilizarea excesivă a ecranelor tactile este o problemă la nivel de industrie

Matthew Avery, director de dezvoltare strategică la Euro NCAP, a declarat: „Utilizarea excesivă a ecranelor tactile este o problemă la nivel de industrie, aproape fiecare producător de vehicule mută comenzile-cheie pe ecranele tactile centrale, obligând șoferii să-și ia ochii de la drum și crescând riscul unor accidente”.

Tesla, de exemplu, a eliminat recent semnele tradiționale ale indicatoarelor (semnalizatoare) de pe actualizările la Model S și Model X, precum și noul Model 3, pentru a instala butoanele de feedback de pe volan.

Unii utilizatori au afirmat că sunt incomode și greu de localizat, în timp ce utlizarea lor, atunci când roata este în poziție de blocare completă (când navighează într-un sens giratoriu, de exemplu) este mult mai dificilă.

De fapt, școlile de șoferi din Norvegia au interzis folosirea oricărui model Tesla care nu are tije indicatoare tocmai din acest motiv.