Victor Ciutacu a criticat conceptul de „public comercial”
Victor Ciutacu a discutat despre fenomenul „publicului comercial”, concept inventat de Adrian Sârbu și agențiile de publicitate, care presupune o segregare a românilor pe baze de vârstă, ocupație, venit și alte criterii. Această segregare a fost realizată în scopuri comerciale și a dus la crearea unui public țintă alcătuit din tineri educați din mediul urban, care ulterior au ajuns în poziții de management în multinaționale.
„De ani de zile vă povestesc despre mizeria inventată de Adrian Sârbu, împreună cu agențiile de publicitate, poreclită „public comercial”. Adică o segregare a românilor pe criterii de vârstă, ocupație, venit etc. Făcută strict din rațiuni comerciale. Și din care a rezultat așa-zisul public al tinerilor educați din mediul urban și, ulterior, cu poziții de management la multinaționale…”, a scris acesta pe pagina sa de Facebook.
Jurnalistul a susținut că ideea de „public comercial”, promovată de televiziuni și agenții de publicitate, este una falsă, argumentând că, în realitate, persoanele mature au adesea o putere de cumpărare mai mare decât tinerii. El a subliniat că votul din alegeri a contrazis această teorie, demonstrând că toți cetățenii care au împlinit 18 ani – indiferent de vârstă, statut social sau loc de trai – contează în mod egal în procesul democratic.
Ciutacu subliniat că, în cadrul procesului electoral, votul fiecărui cetățean are aceeași valoare, indiferent de statutul social sau ocupație
„Dincolo de faptul că teoria în sine, acceptată complice de majoritatea televiziunilor, e falsă (unul de 45 de ani are, de regulă, putere de cumpărare mai mare decât ăla de 19 ani), votul românilor le-a tras o palmă de le-a mutat fălcile. Pentru că la alegeri are drept de vot toată țara care a sărit de 18 ani. Și ăia de la țară, și ăia fără slujbă, și ăia care trăiesc a doua tinerețe, și seniorii care așteaptă poștașul cu talonul de pensie în ultimul cătun.
Votul săracului e egal cu al bogatului, cel al țăranului cu cel al închipuitului de pe Herăstrău, cel al șoferului pe dubiță cu cel al managerului de resurse umane”, a continuat el.
Rezultatul primului tur al alegerilor prezidențiale, „revoluția știrbilor”
Victor Ciutacu a descris rezultatul recentelor alegeri ca fiind „revoluția știrbilor”, a celor marginalizați și disprețuiți de discursul dominant progresist, afirmând că această reacție democratică a avut loc la urne, nu prin violență.
El a avertizat că, în cazul în care elita politică ar încerca să invalideze votul popular, este improbabil ca oamenii să accepte resemnați această decizie.
„Duminica trecută a avut loc, dacă mi-e permisă licența, „revoluția știrbilor”. A celor batjocoriți superior și umiliți ani de zile de propagandă și de activiștii autointitulați progresiști, a celor spre care se apucau hârtii de-un leu și pe care scuipau gunoaiele rezist. Și nu s-a făcut prin violență, ci în cel mai democratic mod cu putință, la urne.
Nu cred că poate cineva garanta că, dacă politrucilor ăștia rupți de orice realitate le trece iar prin cap să anuleze alegerile, oamenii se vor resemna, vor pune capul în pământ și vor sta liniștiți la casele lor”.