Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Discover

Industria în care banii înseamnă timp

Autor: | | 8 Comentarii | 3229 Vizualizari

Există o industrie în care banii înseamnă timp (nu invers!). Că prestigiul de la încheietura mâinii costă e un lucru bine știut. Ce nu se știe e că industria ceasurilor de lux se ghidează după reguli străine recesiunii.

La începutul secolului trecut, soldaţii Forţelor armate aeriene ale Regatului Unit primeau ceasuri Rolex pentru a-i mitui pe militarii trupelor adverse, iar diplomaţii încercau să afle modelul de ceas purtat de negociatorii din echipa opusă pentru a se asigura că îi eclipsează cu un model mai preţios. Dintotdeauna, ceasurile nu au fost numai o bijuterie sau un accesoriu, ci şi o investiţie ce îşi poate dovedi utilitatea în momente istorice de răscruce.  Dacă în ultima criză economică majoră, de la începutul anilor ’80, producătorii de ceasuri de lux au suferit pierderi imense, recesiunea din zilele noastre s-a dovedit un adevărat miracol pentru această nişă a industriei. Astăzi, acestea sunt considerate una dintre cele mai solide investiţii, devalorizându-se foarte greu. „Cunoscătorii caută piese clasice, atemporale, care să se evidenţieze mai degrabă prin discreţie decât prin strălucire. Acestea sunt, de altfel, şi ceasurile care devin mai scumpe odată cu trecerea timpului şi care pot fi convertite oricând într-o mică avere“, explică David Hagan, un fin specialist al industriei de profil. De alt­fel, 2013 se prefigurează a fi un an-record pentru industria ceasurilor de lux, numai producătorii elveţieni estimând vânzări de circa 15 miliarde de dolari. De altfel, conform diverselor estimări, ceasurile aduc un sfert din vânzările totale de produse de lux la nivel mondial.

Citiţi şi: TOP 10 ceasuri de lux must-have

Compania de cercetare a pieţei de lux Digital Luxury Group (DGL) realizează anual un raport al pieţei globale a ceasurilor. Potrivit ultimei ediţii a studiului, segmentul care cunoaşte cea mai puternică dezvoltare în ansamblul pieţei este „haute horlogerie“, cea mai sofisticată categorie a ceasurilor. (Lansat în 2001, Richard Mille este brandul care s-a bucurat de cea mai mare creştere în popularitate de-a lungul ultimului an - 61%, alături de Vacheron Constantin (26%) şi Patek Philippe (10,2%). Potrivit directorului de strategie al DLG, Florent Bondoux, „este cel de-al treilea an la rând în care remarcăm o creştere a interesului pentru segmentul high-end, anul acesta evoluţia fiind de 7% faţă de intervalul anterior“. Adevăratul motor al creşterii acestei pieţe este China, care „absoarbe“ deja o treime din exporturile de ceasuri elveţiene, în timp ce SUA este responsabilă pentru doar 15-16 procente. Lumea emergentă, pe de-a-ntregul, este noul tărâm de vis al producătorilor: şase state asiatice, la care se adaugă Brazilia şi Rusia, înregistrează jumătate din cererea globală, în timp ce pieţe mature, dezvoltate, precum SUA şi Japonia, raportează scăderi de peste 10%, cea mai puternică diminuare a pieţei din ultimii 10 ani.

Cu preţuri între câteva zeci de mii şi câteva milioane de dolari, ceasurile de lux reprezintă nu numai o investiţie din pasiune, ci şi exponentul unui statut social aparte. Cât de versaţi sunt consumatorii acestui tip de produs şi cât din achiziţia unui ceas este pasiune, utilitate, simţ estetic sau snobism? Ei bine, potrivit unui alt studiu al DGL, pentru trei sferturi dintre clienţi, principalul criteriu luat în considerare în alegerea unui ceas este brandul, urmat la mare distanţă de model (10%), de preţ (9%) şi de aspect. 

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.