Ce condiții trebuie să îndeplinească România pentru renunța la lei și când s-ar putea întâmpla?

Așadar, Claudiu Cercel-Duca, director general adjunct, coordonator al ariei pieţe, al BRD Groupe Société Générale, a spus în cadrul unei întâlniri cu presa că intrarea în zona euro presupune îndeplinirea unor criterii iar îndeplinirea acestor criterii presupune un număr de reforme.

„Intrarea în zona euro presupune îndeplinirea unor criterii, iar îndeplinirea acestor criterii presupune un număr de reforme. Este o informaţie pe care o ştim. E greu de făcut o previziune cu privire la anul intrării, dar putem să ne exprimăm speranţa că acele reforme necesare, în marea majoritate economice, unele dintre ele probabil politice au ca oportunitate acest Plan Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Acolo sunt prevăzute un număr de reforme pe care România va trebui să îndeplinească şi dacă se vor îndeplini acele reforme, cred că putem vorbi de un orizont realist nu mai devreme de zece ani”, a declarat Claudiu Cercel-Duca.

CEO-ul BRD spune că România trebuie în primul rând să îşi dorească să adere la euro

De asemenea, François Bloch, CEO-ul BRD Groupe Société Générale, a spus că România trebuie în primul rând să îşi dorească să adere la euro.

„Întrebarea cheie este dacă vom continua cu această idee, de a adera la Euro. Şi până acum cred că este evident că răspunsul este da. Cred că asta e important pentru România. De când am ajuns în România – la finalul anului 2016 – în fiecare an aud că România va adera la Euro în 5-7 ani. Şi sunt şapte ani de când aud asta. Aşa că azi vă putem spune că în 5-7 ani. Şi anul viitor vom spune fix la fel. Dar nu asta e important. Important e să disciplina convergenţei în ceea ce priveşte cadrul economic”, a explicat François Bloch.

Amintim că BRD a prezentat miercuri principalele orientări ale planului său de acţiune „Horizons 2025”, care oferă soluţii relevante şi personalizate printr-o combinaţie de experienţă umană şi digitală.

Astfel, banca a transmis că „obiectivele-cheie ale planului sunt:

  • Să continuăm să ne bazăm pe expertiza noastră pentru a profita de creşterea pieţei, îmbunătăţind modelul de relaţionare la nivelul tuturor segmentelor de clienţi;
  • Să oferim un parcurs complet digitalizat, combinând cele mai bune elemente ale modelelor de distribuţie bazate pe reţeaua fizică, respectiv pe canalele digitale;
  • Să încurajăm tranziţia durabilă prin intermediul unei strategii ESG cuprinzătoare, cu ambiţia de a deveni lider în finanţarea tranziţiei energetice.”