În trimestrul al treilea al acestui an, Samsung a înregistrat un profit net de 4,01 miliarde de dolari, în scădere cu 48,7% față de perioada similară a anului trecut. Profitul operaţional a înregistrat o scădere şi mai mare, de 60%, până la 3,9 miliarde de dolari, în linie cu avertismentul lansat luna trecută. De asemenea, profitul înregistrat de divizia de telefoane mobile a scăzut cu 73,9%, cea mai slabă performanţă înregistrată în ultimii trei ani.

Cifra de afaceri a comapaniei s-a redus şi ea cu 19,6%, în condiţiile în care grupul sud-coreean s-a confruntat cu o concurenţă crescută din partea rivalului Apple, care a lansat iPhone6, iar producătorii chinezi au lansat mai multe smartphone-uri ieftine.

„Noua linie de produse precum seria Galaxy Note nu a reuşit să genereze o cerere suficientă, în timp ce preţul mediu de vânzare pentru modelele mai vechi a scăzut”, a informat Samsung într-un comunicat.

Directorii Samsung au anunţat că firma intenţionează să îşi remanieze gama de smartphone-uri pe segmentul inferior, pentru a fi mai competitivă la capitolul preţ şi în acelaşi timp va utiliza componente de calitate ridicată pentru a-şi distinge produsele de cele ale rivalilor.

„Segmentul inferior-mediu creşte rapid şi intenţionăm să răspundem energic pentru a profita de această creştere”, a declarat vice-preşedintele Samsung, Kim Hyun-joon.

În trimestrul al treilea, Samsung a vândut un număr total de telefoane mobile de 102 milioane unităţi, dintre care aproximativ 80% au fost smartphone-uri. Preţul mediu de comercializare a telefoanelor mobile s-a situat la 190 de dolari în trimestrul al treilea.

În al doilea trimestru al acestui an, cota Samsung pe piaţa globală de smartphone-uri a scăzut până la 25,2%, de la 33,3% în urmă cu un an, în timp ce cota de piaţă combinată a producătorilor chinezi Huawei şi Lenovo a crescut de la 9% la 12,3%.

Analiştii sunt de părere că Samsung va fi nevoit să-şi sacrifice marjele de profit pentru a-şi proteja cota de piaţă. Dispozitivele ieftine sunt aşteptate să susţină creşterea pieţei globale de smartphone-uri în următorii ani, ceea ce înseamnă că va avea loc o tendinţă generală de migraţie spre preţuri de comercializare mai mici.