Românii vor fi notificați! Este informația momentului în România. Sunt vizați milioane de oameni

SURSA FOTO: Dreamstime

Clienții Enel au avut parte de o adevărată surpriză. Aceștia au primit facturi în care au fost incluse două perioade de facturare. În acest context, un reprezentant al companiei a explicat cum s-a ajuns la această situație.

Așadar, Ioana Krekan, reprezentant Enel, a subliniat că nu există modificări din punct de vedere al formatului. Singurul lucru diferit în factura emisă este că include două perioade facturate, perioada 16-31 decembrie și consumul aferent lunii ianuarie.

„Din punct de vedere al formatului facturii nu sunt modificări. Ceea ce este diferit în factura emisă în această perioadă este perioada facturată. Dacă ne aducem aminte, în decembrie 2022, am avut 2 modificări legislative majore, care au impactat întreg procesul de facturare, iar în luna ianuarie facturile emise către clienți au fost pentru jumătate de lună, pentru perioada 1-15 decembrie 2022.

În facturile emise în această perioadă, clienții regăsesc două perioade facturate, perioada 16-31 decembrie și consumul aferent lunii ianuarie. Primele 15 zile au fost facturate în ianuarie, iar acum revenim și facturăm și cealaltă jumătate a lunii decembrie împreună cu consumul din ianuarie”, a explicat Ioana Krekan.

Enel România le-a transmis clienților săi o informare importantă

Enel a avut probleme cu emiterea facturilor. Totuși, furnizorul de energie electrică a anunțat anterior că toate neregulile au fost rezolvate și a reînceput emiterea facturilor de energie electrică.

„Am reînceput emiterea facturilor de energie electrică. Acestea urmează să ajungă la tine în perioada următoare, în cazul în care nu le-ai primit deja. Ne cerem scuze pentru întârziere și îți mulțumim pentru răbdare și înțelegere!”, a informat Enel România.

Compania a dat vina atunci pe modificările legislative privind plafonarea prețurilor

În luna februarie, Enel România le-a transmis cliențiilor că vor întârzia cu emiterea facturilor aferente lunii ianuarie. Compania a dat vina atunci pe modificările legislative privind plafonarea prețurilor.

„Așa cum știi, cele mai recente modificări legislative în domeniul energiei, cu impact asupra modului de facturare a consumului tău de energie electrică și gaze naturale, au intrat în vigoare în a doua parte a lunii decembrie 2022.

În acest moment, noi, furnizorul tău de energie, continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere.

Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie.

Noua legislație, intrată în vigoare începând cu data de 16 decembrie 2022, completează măsurile dedicate pieței energiei electrice și gazelor naturale prevăzute de O.U.G. nr. 27/2022 (cu modificările și completările ulterioare), aplicabile perioadei 16 decembrie 2022– 31 martie 2025.

În perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025, toți clienții Enel Energie beneficiază de plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale. Noul pachet de măsuri de sprijin vine în completarea OUG 27/2022, modificată și completată ulterior prin Legea nr. 357/2022”, a transmis Enel România în luna februarie.