Ligia Deca spune că rezultatele sunt ca în 2018

În cadrul Uniunii Europene, suntem depășiți doar de Bulgaria, dar ministrul Ligia Deca nu pare surprinsă. Din păcate, ca țară, nu reușim să depășim nivelul critic, adică nivelul 2, în ceea ce privește competența generală. Aproape jumătate dintre elevi nu pot înțelege textele pe care le citesc.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a anunţat, marţi, că rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la acelaşi nivel ca în 2018. Ea a menţionat că, spre deosebite de alte state, ţara noastră nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor.

„Ştim că rezultatele României la PISA 2022 s-au menţinut la aproximativ acelaşi nivel ca în anul 2018.

De exemplu, la matematică, ponderea OCDE a elevilor aflaţi la nivelul 2 sau mai sus de competenţă a scăzut cu şapte puncte procentuale, de la 76% în 2018 la 69% în 2022,în timp ce rezultatele ţării noastre au rămas stabile.

Spre deosebire de multe alte state, România nu a înregistrat pierderi semnificative în performanţele elevilor. Asta după doi ani de pandemie, doi ani marcaţi de pauze în procesul educaţional clasic.

Aceasta demonstrează că avem un sistem de educaţie rezilient şi că ţara noastră a reuşit, prin ansamblul măsurilor luate, să limiteze efectele pandemiei”, a explicat Ligia Deca.

România a avut cele mai slabe rezultate din ultimii nouă ani la testele PISA 2018. Procentul de analfabetism funcțional a fost de 44%, în medie, la acel moment.

Rezultatele au rămas stabile datorită părinților și profesorilor

Ea a adăugat că meritul principal pentru acest lucru le revine profesorilor, elevilor şi părinţilor, care “în acea perioadă au depus toate eforturile necesare pentru ca elevii să-şi continue învăţarea”.
La mai bine de 20 de ani de când am început să participăm, România bate pasul pe loc. Nivelul este același, adică foarte scăzut. În Uniunea Europeană, după noi este doar Bulgaria. Nu reușim să depășim, ca țară, nivelul general de competență 2 care este considerat nivelul critic. Aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ce citesc.

România a obținut un scor total de 428 de puncte, care înseamnă un nivel 2. România demonstrează că e una dintre cele mai slab cotate țări din punct de vedere al educației.

Elevii români nu au competențe minime necesare. La testare au participat elevi de 15 ani. În anul 2022 elevii români au obținut la citire 428 de puncte, iar la matematică tot 428 de puncte.