"Reducerea TVA va scădea cu siguranţă evaziunea din zona restituirii TVA şi va permite, de asemenea, restaurantelor și furnizorilor serviciilor conexe, inclusiv celor din zona comenzilor de mâncăruri, produse alimentare şi catering, să efectueze angajări noi şi să plătească mai bine personalul existent, în același timp ducând la o îmbunătăţire în ansamblu a calității serviciilor", a spus Dragoş Cristea, Sales Manager, HelloHungy România.

HelloHungry, care deține BGmenu.com, este cel mai mare serviciu de comenzi de mâncare şi catering din Bulgaria, cu peste 500 de restaurante înscrise în reţea şi  50.000 de clienți anual.

"În România, planurile noastre de extindere au în vedere cele mai mari orașe, cum ar fi Timișoara și suntem convinşi că o reducere semnificativă a TVA va permite managerilor de restaurant să ofere reduceri şi mai bune clienților noștri, fie pentru comenzi individuale, fie pentru cele de grup plasate de marile corporaţii", a adăugat Cristea.

Gospodăriile din România alocă circa 70% din venitul lor consumului de produse alimentare și băuturi, cifră ce reprezintă cea mai mare rată din Europa. Creşterea activității economice în București și în alte orașe mari din România susține o rată de creștere bună a serviciilor de livrare a produselor alimentare,  care aproape s-a dublat între 2012 – 2013, cu o medie a comenzii curente online de 70 de lei.

Românii din marile orașe comandă mâncare cel puțin o dată pe săptămână, fie pentru birou (40%) sau pentru acasă (60%). Piața totală a serviciilor şi produselor alimentare din România este de 13 miliarde de euro, iar livrările online şi mobile deţin o cotă de peste 0,2%, cu venituri anuale de aproape 3 milioane de euro.

În România, HelloHungry deţine două platforme de comandă: Quicky.ro (pe segmentul  comenzilor de mâncăruri speciale și comenzi online corporative) și Oliviera.ro (prima platformă mobilă de comenzi de mâncare din România).

Potrivit datelor companiei, după reducerea TVA,  restaurantele și serviciile de catering vor fi în măsură să-şi îmbunătățească timpii de livrare și ingredientele utilizate şi va crește, de asemenea, calitatea serviciilor per ansamblu. Acestea vor duce, totodată, la o creștere semnificativă a veniturilor, care vor permite tuturor furnizorilor de servicii să se extindă rapid și, de asemenea, să-şi majoreze discounturile.

"Reducerea TVA-ului pentru produsele alimentare va duce la o creştere semnificativă a consumului și ocupării forței de muncă, dând un impuls economiei. Pe lângă avansul general al pieței, va exista, de asemenea, o creştere a satisfacției angajaţilor", a declarat Dana Lemnaru, Digital Marketing Manager, HelloHungy România.