Reacţia Consiliului Concurenţei vine în contextul în care mai multe companii au anunţat că nu îşi vor redeschide magazinele din centrele comerciale care au continuat să solicite plata integrală a chiriei pentru ultimele luni, în condiţiile în care activitatea retailerilor a fost oprită.

Autoritatea de concurenţă precizează că firmele mici care au fost afectate de criza generată de pandemia de coronavirus pot apela la un mediator, la asociaţie sau la un alt terţ pentru a le reprezenta interesele în relaţia cu proprietarii/administratorii centrelor comerciale, dar trebuie să respecte regulile de concurenţă.

„Companiile mici care au fost închise şi care au înregistrat pierderi în această perioadă pot fi reprezentate de un intermediar, astfel încât concurenţii să nu facă schimb de informaţii sensibile, cum sunt preţurile, politica comercială etc. În acelaşi timp, recomandăm firmelor să ne consulte cu privire la compatibilitatea iniţiativelor lor cu legislaţia în domeniul concurenţei”, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.