"Pentru dezvoltarea turismului, dar mai ales a incomingului, autorităţile locale ar trebui să se implice mai mult şi să acorde prioritate turismului. Să înceapă prin realizarea unei strategii de turism coerente şi adaptate anului 2016, cu accent pe atragerea de investiţii şi promovare în mediul online. Autoritatea Naţională pentru Turism ar trebui să pună mai mult focus pe ramurile de viitor ale turismului (ecoturismul, turismul de aventură, turismului balneo şi wellness, turism medical, turism de business & MICE), realizarea şi promovarea de parteneriate public-private în special pentru promovare şi dezvoltarea regională a regiunilor turistice, de exemplu, sau a unor branduri de genul Dracula, Transilvania, Delta Dunării", a precizat Răzvan Pascu. 

Acesta a apreciat că ANT trebuie să se focuseze pe atragerea de investitori străini prin participarea la târguri internaţionale de investiţii şi întâlniri cu marile lanţuri hoteliere unde vin investitori de calibru. 

"Pentru a creşte incomingul este nevoie şi de atragerea de fonduri europene în turism, deşi la cum sunt făcute ghidurile de finanţare acum se observă interes spre zero pentru turism. Este nevoie de proiecte cu finanţare nerambursabilă în care ANT să atragă şi parteneri privaţi, ONG-uri sau companii specializate. Atragerea de fonduri de la Guvern, pentru că fără bani în ziua de astăzi nu poţi face mai nimic, şi investiţii masive în promovare şi branding intern şi internaţional vor duce la creşterea circulaţiei turiştilor străini în România", a arătat Răzvan Pascu. 

Potrivit acestuia, cei care lucrează în turism în sectorul privat ar trebui să se plângă mai puţin, să facă ei înşişi mai mult, "să aştepte mai mult de la ei şi mai puţin de la alţii". 

"Cei din sectorul privat ar trebui să se focuseze mai mult către online şi să înţeleagă că social media este viitorul şi locul în care trebuie să fie prezenţi constant şi unde să investească banii de promovare. Să pună accent pe servicii mai mult şi pe calitate, să înceapă să gândească pe termen lung', spune Răzvan Pascu. 

În ceea ce priveşte barierele nefiscale care se pun în atragerea de turişti străini, consultantul în marketing turistic la Asociaţia Travel Focus apreciază că lipsa promovării este cel mai mare obstacol. 

"Cei care fac turism la negru, sau fără autorizaţii, sau care fac turism doar pentru bani şi nu cu pasiune, pentru a oferi o experienţă fantastică clienţilor, trebuie să fie eliminaţi încet, încet de pe piaţă şi sper să o facă consumatorul, dacă autorităţile încă îi tolerează. Desigur, apoi mai lipsesc zâmbetul, serviciile de calitate, infrastructura, gândirea pe termen lung, studiile de specialitate în turism, forţa de muncă calificată. Iar pentru Bucureşti este imperios necesar să fie construit un centru de evenimente corporate la standarde internaţionale pentru a creşte segmentul de MICE (întâlniri, conferinţe, expoziţii – n.r.)', a adăugat Răzvan Pascu. 

Transilvania şi Delta Dunării sunt, în opinia acestuia, cele mai puternice atuuri pentru atragerea turiştilor străini. 

"Desigur, avem zone superbe, Bucovina, Maramureş, Dobrogea, Oltenia, însă Transilvania şi Delta Dunării rămân unice şi mai uşor de scos în faţă. Au apărut, în ultimii ani, oaze de cazare foarte frumoase prin toată ţara, locuri minunate conduse de oameni care au făcut bani în alte domenii şi acum investesc în turism din pasiune', spune Răzvan Pascu. 

MICE este, de asemenea, o opţiune foarte bună, pentru moment probabil şi cea mai profitabilă pentru România. Budapesta ne concurează fantastic pe evenimente corporate mari şi congrese. Conform lui Răzvan Pascu, MICE este o piaţă uriaşă, dar "din păcate în Bucureşti numeri pe degete locaţiile suficient de mari şi nu neapărat de calitate, care să permită organizarea unor evenimente de peste 1.000-1.500 de persoane'. 

Turiştii străini vin cu mai multă deschidere şi toleranţă să descopere România, spune Răzvan Pascu, iar dacă au un ghid bun au toate şansele să ne iubească ţara. Este suficient să ajungă in Romania şi vor fi fidelizaţi. Cu toate acestea, el apreciază că este mai greu să ajungă aici decât să fie fidelizaţi unei destinaţii, "pentru că nu ne promovăm smart şi lumea nu ştie de noi'. 

AGERPRES