Cunoscuta companie germană de parfumuri Douglas a transmis, joi, că urmează să închidă aproape 20% dintre magazinele pe care le are în Europa. Motivul ar fi acela de a se concentra pe vânzările online, mai ales că situația din pandemie a dus la scăderea vânzărilor în magazine, transmite AFP.

Mesajul transmis de conducerea companiei

„Aproape 500 din cele 2.400 de magazine europene vor fi închise până în toamna lui 2021, în principal în sudul Europei”, a informat grupul german într-un comunicat de presă. În total 2.500 de posturi vor fi ameninţate de închiderea magazinelor europene, dintre care aproximativ 350 în Franţa, unde grupul intenţionează să închidă 62 de magazine. Alte aproximativ 60 de magazine Douglas vor fi închise în Germania, unde grupul are în prezent o reţea de 430 de magazine.

Douglas, companie care are o prezenţă deosebită în Spania, Italia şi Polonia, îşi justifică măsurile de restructurare prin „modificarea obiceiurilor de consum ale clienţilor”, care s-au reorientat spre achiziţiile online, în detrimentul vânzărilor fizice.

Grupul german este deţinut de fondul de private equity CVC şi familia Kreke, care a înfiinţat parfumeriile Douglas la începutul secolului 20 la Hamburg, nordul Germaniei.

În exerciţiul financiar 2019/2020, profitul operaţional al Douglas a scăzut cu 16,7% până la 292 milioane de euro iar vânzările au consemnat un declin de 6,4% până la 3,2 miliarde de euro, chiar dacă pe segmentul online cifra de afaceri a înregistrat o creştere de 40,6% până la 822 milioane de euro.

O altă companie germană anunță concedieri

Sunt probleme imense pe toată planeta din cauza pandemiei de coronavirus, însă Germania pare să fie extrem de afectată. Giganții au luat deja măsuri extrem de dure.

Cei de la Lufthansa au decis tăieri masive.  Lufthansa şi piloţii săi au ajuns la un acord prin care sunt asigurate locurile de muncă până la finalul lunii martie 2022 şi sunt reduse costurile cu 450 de milioane de euro, a anunţat miercuri sindicatul piloţilor Vereinigung Cockpit (VC), transmite Reuters.

Ca şi rivalele sale, operatorul aerian german trebuie să facă faţă crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), care a dus la restricţii de călătorie pe plan global.

În iunie, acţionarii Lufthansa au votat în favoarea unui plan de salvare în valoare de nouă miliarde de euro convenit cu Guvernul german. Planul, care prevede că Executivul de la Berlin va dobândi o participaţie de 20% la Lufthansa, a fost aprobat prin votul deţinătorilor a peste 98% dintre acţiunile companiei aeriene. De asemenea, Lufthansa va renunţa la 20% dintre poziţiile de conducere (aproximativ 200 de persoane) şi la 1.000 de angajaţi din sectorul administrativ.