Reprezentanţii Leoni au început să se întâlnească cu potenţiali cumpărători ai diviziei sale care produce fire şi cabluri (WCS), o tranzacţie menită să îmbunătăţească situaţia financiară a producătorului german de cabluri auto, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, scrie Agerpres. După ce luna aceasta a trimis informaţii privind această divizie, conducerea Leoni poartă negocieri neoficiale cu potenţialii licitatori. Pregătirile pentru listarea diviziei au fost deocamdată suspendate, din cauza condiţiilor de pe piaţă, susţin sursele. Printre companiile interesate se află Huber+Suhner, Prysmian, Adient, Deren, precum şi firmele de private equity Triton, Bain şi KKR.

Leoni trebuie să refinanţeze datorii de aproximativ 200 de milioane de euro scadente anul viitor. Luna trecută, Leoni a anunţat că explorează toate opţiunile pentru a-şi asigura viitoarea finanţare, după ce a raportat pierderi nete de 132 de milioane de euro în primul trimestru din 2019. Divizia care produce fire şi cabluri realizează vânzări de cinci miliarde de euro, iar din această sumă produse în valoare de două miliarde de euro sunt achiziţionate de către clienţii industriali.

Producătorul german de cabluri auto Leoni a abandonat în martie ţinta de profit pe 2019, anunţată în februarie, şi a informat că va face concedieri şi posibil va vinde active. Ca parte a planului de restructurare, prezentat în linii mari încă de anul trecut, compania va renunţa la aproximativ 2.000 din cei peste 90.000 de angajaţi pe plan global.

În România, Leoni are 11.700 de angajaţi şi trei fabrici, în Arad, Bistriţa şi Piteşti.