Parcursul Electro Sistem, brand deja bine-cunoscut și apreciat atât în România, cât și în străinătate, a pornit în 1996 din încrederea, entuziasmul și competența fondatorilor acestei companii. De-a lungul anilor, firma și-a demonstrat capacitatea de a înțelege și adapta lumii care ne înconjoară, rămânând însă fidelă credințelor și valorilor consacrate.

“Cu aproape 20 de ani în urmă când am demarat această afacere, principala activitate era distribuția de echipamente electrice de medie și joasă tensiune, fiind reprezentanți în România ai unei firme germane de profil. Sigur, nu a fost o orientare surprinzătoare, competențele dobândite prin studii și parcursul profesional de până atunci au fost cele care ne-au deschis calea spre succes”, povestește Ștefan Blasko, directorul general al grupului de firme Electro Sistem. El spune că numele de Electro Sistem a fost ales cu gândul la ceea ce urma să devină – “o companie care să furnizeze soluții complete și flexibile pentru întreg sistemul de comandă și distribuție a electricității.”

Pornind de la această viziune globală, firma s-a plasat și a rămas pe un segment nișă de piață: proiectarea individuală (custom-made), fabricarea și comercializarea de posturi de transformare compacte, celule electrice de medie tensiune, tablouri electrice de joasă tensiune și echipamente pentru linii electrice aeriene. “Practic, bazându-ne pe un puternic departament de proiectare și antreprenare rețele electrice, satisfacem orice investiție care are nevoie de alimentare cu energie electrică”, spune Ștefan Blasko.

În pas cu reorganizarea sectorului de distribuție

Electricitatea este energia esențială pentru civilizația modernă, iar cei care o administrează și distribuie sunt responsabili pentru întreg mecanismul funcționării lumii contemporane. Fie că vorbim despre energii convenționale sau regenerabile, distribuția eficientă a acestora precum și capacitatea jucătorilor de a-și găsi calea optimă de relaționare si poziționare pe piață, reprezintă o provocare tot mai mare.

De-a lungul anilor, în România, distribuția și furnizarea energiei electrice au suferit un amplu proces de reorganizare, divizare și privatizare parțială. În prezent, cinci din cele opt societăți (filiale) de distribuție a energiei electrice sunt privatizate, pachetele majoritare fiind deținute de mari companii de distribuție a energiei electrice la nivel european, restul de trei filiale rămânând în patrimoniul statului. Spre deosebire de alte țări din regiune, unde distribuția energiei electrice a fost privatizată în totalitate, în România, s-a creat un echilibru benefic dezvoltării antreprenorialului, întreprinderilor autohtone, precum si potențării capitalizării mediului de afaceri. “Dintotdeauna, ca politică de poziționare pe piață a firmei Electro Sistem, am căutat să fim într-o relație de parteneriat cu marile companii multinaționale, și nu într-una de concurență. Noi reușim să oferim pieței produsele pe care marile companii nu le pot fabrica sau nu au interesul de a o face” afirmă directorul general al Electro Sistem.

O tendință generală resimțită la nivel global în ultimii ani, inclusiv pe piața echipamentelor și sistemelor de distribuție a energiei electrice, este polarizarea opțiunilor de cumpărare între echipamente premium, de calitate superioară și echipamente ieftine, de calitate îndoielnică, ponderea celor din urmă fiind una importantă. România nu face excepție; pentru o mare categorie de clienți, prețul mic determină încă alegerea.

“Convingerea noastră bazată pe experiența și succesul recunoscute de partenerii noștri din țară și din străinătate, este că pe termen mediu și lung, pe piața de profil, singurele argumente sunt date de calitatea produselor la un preț corect și respectarea termenelor de livrare și a condițiilor convenite. Printr-o puternică tehnologizare a firmei, reușim să satisfacem clienții oferindu-le soluții tehnice individuale si flexibile. Fabricile, secțiile și atelierele Electro Sistem sunt astfel gândite, adaptate și dotate tehnic, încât procesul de fabricație să fie optim și să asigure creșterea competitivității produselor noastre”, spune Ștefan Blasko.