Comisia de Supraveghere a Asigurarilor a primit în 2009 un număr de 6.041 de reclamaţii privind serviciile asigurătorilor sau ale brokerilor, cifră de peste trei ori mai ridicată decât în urmă cu un an.

“Tendinţa crescătoare a numărului de reclamaţii înregistrate este în concordanţă cu evoluţia numărului de asigurare din ultimii ani”, potrivit raportului anual al instituţiei.

Cea mai mare parte a reclamaţiilor au vizat asigurările de răspundere civila auto (RCA) obligatorie – 65,9% (comparativ cu 54,5% în 2008), poliţele facultative auto CASCO – 24,7% (de la 28,3% în 2008) şi asigurările mixte de viaţă – 3,18% (faţă de 3,55% în urmă cu un an).

În document se precizează că, faţă de numărul total al reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate la CSA în 2009, un număr de 3.373 au fost soluţionate favorabil sau parţial favorabil, reprezentând 55,8% din total, comparativ cu 56,8% în 2008.

La categoria asigurărilor de viaţă, un număr de 131 au fost soluţionate favorabil din cele 258 primite, în aceste cazuri impunându-se fie plata sumei asigurate, fie recalcularea sumelor de răscumpărare.
În ceea ce priveşte categoria asigurărilor generale, numărul reclamaţiilor şi sesizărilor soluţionate favorabil s-a ridicat la 3.242, din cele 5.783 depuse la CSA.