Marfin Bank România funcţionează în condiţii absolut normale, oferind clienţilor operaţiuni de plăţi şi încasări, precum şi alte tipuri de servicii corelate nevoilor bancare uzuale. Banca oferă servicii foştilor clienţi Bank of Cyprus începând de astăzi, 29 aprilie. Aceştia pot desfăşura toate tipurile de operaţiuni bancare’, au declarat reprezentanţii băncii.

De asemenea, clienţii vor beneficia de promptitudine şi flexibilitate, precum şi de siguranţa faptului că sunt protejaţi de legea din România în acest moment, au mai precizat sursele citate.

‘Subliniez faptul că banca este membră a FGDB, dispune de un nivelul de lichiditate cu mult peste nivelul mediu din sistemul bancar românesc, iar nivelul de solvabilitate şi adecvarea capitalului sunt, de asemenea, peste media sistemului bancar românesc’, au mai spus aceştia.

Bank of Cyprus a transferat către Marfin Bank România active brute în valoare de 82 milioane de euro şi depozite de 77 milioane de euro, precum şi tot personalul aferent serviciilor contractelor relevante, au anunţat vineri cele două bănci.

Marfin Bank precizează că este entitate juridică română, ce activează în deplin acord cu legile din România, precum şi cu reglementările Băncii Naţionale a României.

Consiliul Concurenţei a anunţat, vineri, că a emis o decizie de derogare de la prevederile Legii Concurenţei prin care Marfin Bank România SA poate prelua controlul asupra Bank of Cyprus Public Company Limited Nicosia Sucursala România (BoC) înainte de obţinerea autorizării din partea autorităţii de concurenţă.

Marfin este membră a Grupului Marfin Popular Bank din Cipru, are o istorie ce depăşeşte 100 de ani şi este prezentă prin cele peste 500 de subsidiare în 11 ţări ale lumii. Începând cu luna mai 2008, Egnatia Bank (România) SA şi-a schimbat denumirea în Marfin Bank (România) SA, ca urmare a procesului de expansiune a Grupului Marfin, care a achiziţionat banca mamă, Egnatia Bank din Grecia, în aprilie 2006.

Pe de altă parte, sucursala România a Bank of Cyprus şi-a reluat activitatea începând de vineri, 26 aprilie. Acesta a anunţat că va deservi clienţii ai căror contracte nu au fost transferate la Marfin Bank (Romania) S.A., urmând a desfăşura operaţiuni prin sucursala Dorobanţi, situată în Calea Dorobanţilor 187B, sector 1, Bucureşti.

Banca a mai anunţat că acele contracte care nu au fost transferate vor continua sa fie administrate în mod normal, în conformitate cu prevederile contractuale existente. În situaţiile în care nu au fost efectuate plăţi din cauza suspendării activităţii sucursalei în perioada 1 – 25 aprilie 2013, nu se vor lua în considerare eventualele restanţe ce ar fi rezultat din relaţiile contractuale client – sucursala din România