In urmatorii doi ani companiile de electrocasnice vor avea o crestere moderata a cifrei de afaceri. Cel mai elocvent exemplu este o firma reprezentativa pentru piata, Flamingo, care detine si Flanco.

Potrivit unui raport de analiza realizat de Vanguard, primul val de achizitii de electrcasnice a trecut, iar majoritatea locuintelor din mediul urban s-au dotat cu aparatura de baza, precum televizor, frigider usa masina de spalat. Este vorba despre inlocuirea aparaturii vechi, in mare parte cumparata in anii ’80 si putin imbunatatita (in special partea electronica) in anii ’90. Norocul magazinelor de profil este faptul ca, odata cu cresterea veniturilor, romanii incep sa se gandeasca nu numai la utilitatea produsului pe care il folosesc pana se strica sau devine prea vechi, ci si la actualitatea lui. Astfel, in viitor aparatura veche va fi schimbata mai des decat in prezent. Astfel, daca media este acum de zece ani, ne indreptam spre o medie de utilizare de 5-6 ani, care se practica deja in Europa de Vest. Abia la venirea urmatorului val de achizitii companiile din domeniu vor putea raporta cresteri substantiale de vanzari.

Pe segmentul de distributie IT, unde Flamingo este marca dominanta din cadrul grupului, provocarile sunt cu totul altele. Este vorba despre institutiile de stat care au un grad scazut de informatizare, iar acolo unde este vorbim despre calculatoare 286 cu ecran alb-negru si imprimanta cu ace. Raportata la necesitati, aparatura este uzata moral si reuseste cu succes sa strice imaginea administratiei publice, dandu-i un aspect de invechit si prafuit. Speranta nu sta in adinistratia publica, deoarece companiile private isi inlocuiesc infrastructura informatica mult mai des, cautand sa fie la curent cu ultimele avansuri tehnologice. Un segment mai complex din piata este reprezenta de retail, unde cumparatorii individuali se indreapta din ce in ce mai mult spre laptopuri, in primul rand ca urmare a reducerii ecartului de pret.