Încep lucrările pentru primii 28 km din Autostrada Moldovei. Sorin Grindeanu: Lucrările pentru lotul 2 încep în august

Ministrul Transporturilor a anunțat pe pagina sa de Facebook că a fost emis ordinul de începere a lucrărilor pentru primii 28 de kilometri din A7, secțiunea Muntenia.

Sorin Grindeanu a mai spus în mesajul de pe pagina de socializare că lotul doi al Autostrăzii Ploieşti-Buzău, între Mizil și Pietroasele, va intra în execuție în mai puțin de o lună, mai precis pe data de 11 august.

Pe de altă parte, șeful de la Transporturi mai spune că pentru construirea acestui lot, care include 20 de poduri, SC CONI SRL-TRACE GROUP HOLD are un buget de peste 1,24 de miliarde de lei fără TVA  și o perioadă de 20 de luni pentru a executa.

Ministrul Sorin Grindeanu a mai spus că acest lot este primul dintre cele 13 pe care le are Autostrada Moldova care urmează să fie construite între Ploiești și Pașcani. Ele vor avea o lungime de 320 de kilometri și sunt finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Drumul de mare viteză Filiași – Lugoj are 28 de oferte pentru studiile de fezabilitate

Ministrul Transporturilor a anunțat că au fost depuse 28 de oferte pentru studiile de fezabilitate pentru drumul de mare viteză Filiași – Lugoj. Sorin Grindeanu mai spune că acest drum va avea o lungime de aproximativ 230 de kilometri și va fi împărțit în patru loturi.

Potrivit oficialului român, pe măsură ce sunt finalizate Studiile de Fezabilitate vor putea fi lansate cât mai eficient și licitațiile privind contractele pentru proiectare și execuție.

Sorin Grindeanu a venit cu mai multe explicații pentru fiecare lot în parte. Așadar, primul lot, Filiași-Drobeta Turnu Severin, are o lungime de aproximativ 70 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 28,19 milioane de lei fără TVA, în timp ce al doilea lot, Drobeta Turnu Severin – Domașnea, are o lungime de aproximativ 65 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 47,79 milioane de lei fără TVA.

Șeful de la Transporturi mai spune că lotul trei, Domașnea-Caransebeș, are o lungime de aproximativ 45 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 25,38 milioane de lei fără TVA, iar ultimul lot, cel de-al patrulea, pe ruta Caransebeș-Lugoj, are o lungime de aproximativ 50 de km și o valoare estimată a contractului pentru elaborarea SF de 18,79 milioane de lei fără TVA.