Constructorul auto sud-coreean Hyundai Motor Co a lansat marţi crossover-ul electric Ioniq 5, primul model dintr-o familie de automobile electrice care ar urma să permită Hyundai să devină al treilea mare producător mondial de automobile electrice în 2025, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Compania susţine că Ioniq 5 este bazat pe o nouă platformă care utilizează propria sa tehnologie de baterii şi are nevoie de mai puţine componente decât actualele automobile electrice Hyundai, ceea ce permite o producţie mai rapidă la costuri mai mici.

Hyundai se așteaptă la o creștere a cererii pentru automobile electrice

Lansarea crossover-ului Ioniq 5 este un punct important în obiectivul pe termen lung al Hyundai Motor, vizând controlul a 10% din vânzările globale de automobile electrice în 2025, faţă de o cotă de 7,2% cât au controlat împreună Hyundai şi compania afiliată Kia în perioada ianuarie-septembrie 2020, potrivit firmei de cercetare SNE Research. Împreună, Hyundai Motor şi Kia Corp vor să comercializeze un milion de automobile electrice în 2025.

„Ne aşteptăm ca în acest an cererea globală pentru automobile electrice să crească cu peste 30% comparativ cu anul trecut”, a declarat preşedintele Hyundai Motor, Chang Jae-hoon la o conferinţă de presă.

Crossover-ul electric Ioniq 5 va avea o autonomie de aproximativ 480 de kilometri, cu aproape 20% mai mare faţă de Kona EV, care în prezent este automobilul electric cu cea mai mare autonomie din gama Hyundai. Constructorul sud-coreean nu a dezvăluit preţul de comercializare al modelului Ioniq 5 însă preşedintele Hyundai Motor Europe, Michael Cole a spus că în Europa automobilul va avea un preţ de pornire de 42.000 de euro, fără subvenţiile guvernamentale.

Hyundai şi-a propus ca în 2022 să vândă 100.000 de unităţi din crossover-ul electric Ioniq 5, dintre care 30%-40% în Europa, 30% în America de Nord şi 20% în Coreea de Sud.