Germanos România, cel mai mare retailer telecom, parte a grupului Cosmote a închis, anul acesta, zece magazine din cauza crizei, iar principalul obiectiv în 2009 a fost consolidarea poziţiei de lider.

„Preocuparea noastră în anul 2009 a fost de a ne consolida poziţia de lider de piaţă, conform obiectivelor stabilite de companie. Ne-am dezvoltat în mod constant reţeaua de distribuţie, atât în ceea ce priveşte numărul de magazine, cât şi în calitatea serviciilor pe care le oferim” a declarat pentru capital.ro Alex Munteanu, sales operations manager, Germanos România.

Cu toate acestea, Germanos deţine, în prezent, în România aproximativ 250 de magazine, în 110 oraşe, faţă de 260 de magazine în luna ianuarie a acestui an. La începutul anului, reprezentanţii companiei estimau că reţeaua va fi extinsă până la 285 de unităţi.

În ceea ce priveşte piaţa de telefonie mobilă: „Estimăm că volumul total pe 2009 să atingă 4 milioane de unităţi, dar fară a egala vânzările de anul trecut” a afirmat Munteanu.

Cele mai vândute mărci de telefoane mobile din reţeaua Germanos în 2009, a respectat clasamentul internaţional al producătorilor: Nokia, Samsung, LG, şi Sony Ericsson, potrivit oficialului Germanos. „În 2009, cele mai solicitate au fost telefoanele cu abonament Cosmote”, a adăugat Munteanu.

„Anul acesta, criteriile de cumpărare pentru terminale în reţeaua Germanos s-au modificat faţă de anul trecut: raport preţ/calitate, garanţie acordată, funcţionalităţi, iar în prima jumătate a anului s-a remarcat o creştere pentru telefoanele din clasa mainstream” a afirmat Munteanu.

Kiturile hands-free, creştere de 90%

Pe lângă telefoane mobile Germanos a vândut foarte multe accesorii. „Vânzările de kituri hands free cu Bluetooth au crescut cu peste 90% ca volum şi cu peste 40% ca valoare, ceea ce le face să fie cele vândute accesorii din gama noastră, cu o cotă de 60% în veniturile lunare realizate din vânzările de accesorii. Pe locul doi sunt husele, cu o creştere de peste 30% în volum pe parcursul lui 2009”, potrivit lui Munteanu.

Legat de serviciul G-Garanţie pe viaţă – garanţie pe toată durata utilizarii telefonului mobil, lansat în primavara acestui an, Munteanu a afirmat că „până în prezent ne-am confruntat doar cu reparaţii normale fără a înlocui telefoanele mobile aduse la reparat în service-ul Germanos”.

Principalii concurenţi ai Germanos sunt Fonomat şi Euro-GSM.