Prețul afacerii: 11 miliarde de dolari. Creditorii AMR (compania mamă a American Airlines), aflați sub protecția legii falimentului, vor deține 72% din nou înființata companie, restul U.S Airways. Fuziunea îi va afecta pe cei 187 de milioane de pasageri transportați anual de cele două companii.

Noua companie care va păstra numele de American, dar va fi condusă de Doug Parker, CEO al U.S. Airways. Operatorul va avea mai mult de 100.000 de angajați. Dacă fuziunea va fi aprobată de Departamentul Justiţiei din SUA, care ar putea cere vânzarea unor active dacă se consideră că noua companie ar deţine monopol pe anumite curse, precum şi de acţionarii US Airways şi de tribunalul care supraveghează reorganizarea AMR, American va deveni cea mai mare companie aeriană din lume.

În urmă cu mai puțin de cinci ani, erau 6 companii aeriene importante la nivel de Statele Unite. Între timp, Delta Airlines a fuzionat cu Northwest, iar United cu Continental Airlines. Cu ultima fuziune dintre American și U.S. Airways au mai rămas patru companii (incluzând și Southwest).