Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

CAPITAL PREMIUM

EXCLUSIV. Reacţia agenţiilor de turism în urma amenzilor luate! Ce se întâmplă cu pachetele de vacanţă cumpărate de turişti

Autor: | | 0 Comentarii | 1034 Vizualizari

Touroperatorii amendaţi de Consiliul Concurenţei şi-au exprimat reacţiile "la cald" în urma anunţului autorităţii de concurenţă.

Consiliul Concurenţei a sancţionat 13 agenţii de turim şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) cu amenzi în valoare totală de 11.419.539.35 lei (aproximativ 2,45 milioane euro) pentru coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării produselor turistice prin agenţii de turism.

"Această ancheată a Consiliului Concurenţei s-a bazat pe o analiză a unei corespondenţe între touroperatori şi nimic altceva. Principiile de concurenţă în comunitatea europeană au la bază efectul pe piaţă al acţiunor firmelor verificate. În România nu s-a analizat acest aspect şi pot să va spun cu tărie că acele emailuri nu au perturbat piaţa turistică în niciun caz, nu au afectat tarifele sau preţurile pachetelor de servicii", a declarat Alin Burcea, proprietarul Paralela 45, pentru Capital.

Din cele 13 agenţii, Christian Tour este singurul operator de turism care nu a fost sancţionat de către Consiliului Concurenţei, la finalul investigaţiei privind înţelegeri între competitori pentru a ţine preţul vacanţelor ridicat

"Christian Tour, cel mai mare turoperator român, nu a fost sancţionat de către Consiliul Concurenţei în cadrul investigaţiei finalizate în luna decembrie 2018 privind piaţa serviciilor de turism. Agenţia de turism a fost promotorul unei concurenţe reale, prin preţuri accesibile oricui şi a refuzat să se ralieze înţelegerilor privind preţurile cu agenţiile concurente, în dezavantajul turistului. Christian Tour a fost cel care a dat startul unei abordări comerciale orientate spre client, fapt pentru care a fost blamat şi atacat de către unii dintre concurenţi, care s-au coalizat în încercarea de pune capăt practicii preţurilor accesibile promovate de către Christian Tour", arată compania într-un comunicat.

Turoperatorul a primit imunitate la amendă după începerea investigaţiei datorită cooperării cu Consiliul Concurenţei în cadrul anchetei, care a ţinut cont şi de comportamentul corect constant al Christian Tour pe piaţă.

“După declanşarea investigaţiei, decizia luată de conducerea Christian Tour a fost aceea de a colabora total şi transparent cu reprezentanţii Consiliului Concurenţei pentru aflarea adevărului şi în spiritul respectării legii. Ancheta în domeniul turismului scoate la lumină detalii privind modul în care unele mari agenţii turoperatoare din ţara noastră s-au înţeles nu doar asupra preţului vacanţelor, ci şi în privinţa unei strategii comune împotriva competitorilor care practicau preţuri mai mici la pachetele turistice, aşa cum este Christian Tour”, a declarat Marius Pandel, unul dintre acţionarii Christian Tour.

 

Corespondenţa pe e-mail dintre reprezentanţii agenţiilor de turism, adunată de investigatori într-un raport voluminos, de câteva sute de pagini, arată, între altele, modul în care principalii actori din piaţa de turism stabileau preţurile la vacanţele cu avion charter, precum şi strategia lor de a împiedica agenţia Christian Tour să opereze chartere în anumite destinaţii. 

“Christian Tour şi-a început activitatea în urmă cu aproape 22 de ani prin a vinde vacanţe celor cu bani puţini, deşi în acele vremuri preţurile erau mari şi puţini îşi permiteau să călătorească în străinătate. Pentru că a creat oferte de vacanţe foarte ieftine, începând de la 1 euro, Christian Tour a fost reclamat la Consiliul Concurenţei. Însă, exact genul acesta de politici de marketing dovedeşte clar că noi nu ne-am înţeles cu nimeni pentru a stabili preţurile, ci am fost permanent contra curentului. Aşteptăm ziua în care vor fi atacate şi companiile aeriene care au promoţii la biletele de avion la 9,99 euro”, subliniază Marius Pandel.

Investigaţia Consiliului Concurenţei a început după ce în atenţia instituţiei a ajuns o înregistrare video publicată pe Youtube şi făcută la o întâlnire a agenţiilor organizată la Predeal în 2013, unde unul dintre vorbitori a îndemnat direct la stabilirea unui preţ minim al vacanţelor şi la coordonarea comportamentelor pe piaţă, în defavoarea clienţilor.

Aceasta este prima investigaţie declanşată de Consiliul Concurenţei în urma unor informaţii primite printr-o sesizare anonimă înregistrată pe Platforma avertizorilor de concurenţă.

Autoritatea de concurenţă a constatat că, în perioada iunie 2013-septembrie 2016, 13 agenţii de turism şi-au coordonat politicile comerciale, inclusiv printr-un schimb de informaţii sensibile din punct de vedere concurenţial, cu scopul de a nu permite scăderea preţurilor produselor/pachetelor turistice comercializate.

"Astfel, agenţiile de turism nu au redus, sub un anumit nivel, preţul de vânzare către clienţi pentru produsele turistice şi/sau pachetele de servicii turistice comercializate (ex.: bilete de avion în zborurile tip charter - atât ca produs turistic individual, cât şi ca o componentă dintr-un pachet de servicii turistice). De asemenea, acestea au limitat sau au eliminat campaniile promoţionale ale companiilor concurente care ofereau reduceri sau gratuităţi clienţilor şi şi-au împărţit numărul de locuri în avioanele contractate pentru zborurile de tip charter pentru a limita astfel în mod artificial oferta în vederea creşterii preţului de vânzare", arată un comunicat al autorităţii de concurenţă.

 

Amenzile au fost aplicate astfel:

  1.         Aerotravel S.R.L.                                          400.754,46 lei (aprox. 86.003 euro);
  2.         Air Fla S.R.L.                                                     9.618,91 lei (aprox. 2.064euro);
  3.         Corali Holidays S.R.L.                                       6.644,12 lei (aprox. 1.426 euro);
  4.         Eximtur S.R.L.                                              685.116,14 lei (aprox. 147.027 euro);
  5.         Fibula Air Travel S.R.L.                                   88.310,64 lei (aprox. 18.952 euro);
  6.         Happy Tour S.R.L.                                        519.597,56 lei (aprox. 111.506 euro);
  7.         Nova Travel S.R.L.                                       124.616,00 lei (aprox. 26.743 euro);
  8.         Paralela 45 Turism S.R.L.                          1.723.737,00 lei (aprox. 369.917 euro);
  9.         Prestige Tours International S.R.L.           2.139.282,82 lei (aprox. 459.093 euro);

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.