Mihai Sturzu, fostul membru al trupei Hi-Q, care a trecut un mandat și prin Parlamentul României, a vorbit la podcastul România lui Cristache de parcursul său în cariera de aviator. S-a înscris la cursuri după vârsta de 30 de ani.

Cât te costă să ajungi pilot de linie și cum poți ajunge la un salariu de 26.000 de dolari pe lună?

„Există variante la care poți să te duci să aplici, uite la compania la care zbor eu, există un program pentru cadeți, care este foarte ieftin, bine te finanțează ei, după care plătești din salariu, dar e foarte ieftin să începi.

Și există tot felul de alte școli, inclusiv instituții ale Guvernului României, care fac tot felul de training de piloți.”, a spus Mihai Sturzu, care a estimat în ce perioadă și în ce buget se poate forma un pilot.

„Vreo 2 ani și vreo 50.000 de euro, dacă scoți toți banii din buzunar. Dar ți-i amortizezi.”, a adăugat fostul deputat.

Cât câștigă acum Mihai Sturzu?

„Nu mă plâng, sunt foarte bine. Hai să te bag în depresie. Înainte de COVID, acum s-au mai mărit salariile, în Asia, un comandat de Airbus A320 ce zbor eu, era ofertat la 26.000 de dolari pe lună.

Dar știi care e faza? Dacă faci aviație pentru bani, ți se pare grea. Dacă faci aviație pentru că iubești aviația, te bucuri că te duci la zbor de dimineață.”, a mai spus pilotul, care se pregătește de cea mai importantă promovare, în funcția de comandant de navă.

„Cerințele minime legale sunt să ai minimum 1500 de ore. Fiecare companie poate să modifice aceste cerințe, nu în sensul de a le face mai relaxate, ci mai restrictive. La noi această cerință este de 3500 de ore, mai mult decât dublu. Eu sunt acum pe la 3200-3300 de ore.

Eu am terminat acum un program de pregătire pentru upgrade, după care urmează interviuri, simulatoare, examene, e un proces destul de complex, care durează și, la un moment dat, dacă termin cu succes, devii comandant.”, a mai spus artistul, politicianul și, în curând, comandantul de navă, Mihai Sturzu.