Cameră de marșarier obligatorie

Uniunea Europeană a luat măsuri ferme pentru a îmbunătăți siguranța rutieră, introducând noi reglementări care vor avea un impact direct asupra conducătorilor auto. Una dintre aceste măsuri cheie vizează introducerea obligativității pentru o cameră de marșarier la toate mașinile noi, iar această regulă va intra în vigoare din iulie 2024.

Conform datelor furnizate de Oficiul Federal de Statistică din Germania, numărul tragic de 2.830 de decese în accidente rutiere înregistrate anul trecut subliniază necesitatea unor acțiuni urgente pentru a contracara aceste tragedii. Astfel, camerele de marșarier devin un element obligatoriu pentru a preveni „coliziunile cu persoane și obiecte din spatele vehiculului”, conform Ministerului Federal pentru Afaceri Digitale și Transport (BMDV).

Noua regulă stabilește patru perioade diferite, de la A la D, pentru introducerea obligativității camerelor de marșarier, până la sfârșitul cărora acestea ar trebui să fie implementate. În faza inițială, obligația se aplică doar vehiculelor noi, dar va fi extinsă și la mașinile mai vechi care sunt vândute după data intrării în vigoare a regulamentului.

Doar vehiculele noi sunt vizate inițial

Introducerea camerei de marșarier în mașinile noi reprezintă un pas important în eforturile de îmbunătățire a siguranței rutiere. Conducătorii auto trebuie totuși să-și păstreze vigilența și să respecte întotdeauna regulile de circulație pentru a preveni accidentele și consecințele acestora, indiferent dacă le au sau nu montate.

Este important de menționat este că această cameră de marșarier este un dispozitiv de asistență care oferă șoferilor o mai bună orientare la parcare și la ieșire. Cu toate acestea, în cazul unui accident, conducătorii auto rămân în continuare responsabili, iar nerespectarea obligației de îngrijire la manevrarea în marșarier poate atrage amenzi și sancțiuni.

„O cameră de marșarier nefuncțională reprezintă o încălcare a cerinței privind camera de marșarier și poate fi pedepsită cu o amendă”, spune, de exemplu, Motor Vehicle Insurance Compare, potrivit Ziarul Românesc.

Dacă defecțiunea are ca rezultat și un accident rutier, există următoarele sancțiuni:

  • Nerespectarea obligației generale de îngrijire la resetare – 35 euro
  • Periclitarea altor utilizatori ai drumului la mers în marșarier – 80 euro și 1 punct de penalizare
  • Punerea în pericol a altor utilizatori ai drumului la mers în marșarier rezultând în accident – ​​100 euro și 1 punct