Potrivit medicului,  specialiștii consideră că realuarea cursurilor ar putea fi făcută „gradual”, începând cu universităţile şi liceele.

În ceea ce privește elevii din școli și clasele primare, acest lucru ar urma să se producă într-o a doua fază, eventual cu înjumătăţirea numărului de elevi din fiecare clasă şi cu decalarea pauzelor.

„În ceea ce priveşte programul unităţilor de învăţământ, el trebuie regândit, în sensul că cel mai bine este să gândim o soluţie în care jumătate din efectivul claselor sau grupelor să fie prezent în acelaşi timp şi cred că lucrul ăsta se poate face fie printr-un program alternativ, fie prin prelungirea programului actual”, a declarat Alexandru Rafila, la Digi24.

Ghiduri de îndrumare

De asemenea, medicul a adăugat că specialiştii din domeniul sănătăţii publice iau în calcul elaborarea unor ghiduri care să îndrume inspectoratele şcolare, directorii unităţilor de învăţământ preuniversitar şi universităţile astfel încât să reducă riscul de răspândire a virusului.
În ceea ce privește reluarea cursurilor la clasele I-VIII, Rafila susține că „la copiii foarte mici utilizarea măştii o să fie foarte dificilă”, iar acest lucru trebuie gândit destuld e bine.
„Probabil că o să trebuiască să ne gândim, să vedem exemple şi în alte ţări (…) şi putem să vedem, dacă aceste măsuri reprezintă o soluţie. Eu nu pot să recomand o decizie în momentul de faţă decât după ce ne documentăm foarte bine pentru că o decizie care nu este fundamentată poate să aibă implicaţii nebănuite. Implicaţiile nu sunt legate de pericolul de îmbolnăvire a copiilor, pentru că copiii fac forme uşoare, dar copilul care merge acasă poate transmite boala unor alţi membri ai familiei. Asta este prolema”, a adăugat Rafila.
Totodată, acesta susține că „elementul esenţial” în ceea ce priveşte reluarea cursurilor şcolare îl va constitui numărul de elevi din clasă, despre care spune că nu trebuie să fie mai mare de 15.
O altă soluție ar mai fi și decalarea pauzelor, a mai spus medicul.