Constructorii auto consideră că este nevoie de eforturi pentru a fi îmbunătăţită mobilitatea muncitorilor şi infrastructura locală, transmite Reuters. 

Mai mulţi ani de emigraţie spre Europa Occidentală au creat un deficit de forţă de muncă în partea de est a Uniunii Europene, astfel că firmele din Ungaria, Polonia şi Cehia au greutăţi în a-şi recruta angajaţii de care au nevoie. Industria auto are peste 100.000 de angajaţi şi este responsabilă pentru 10% din exporturile Ungariei. 

Audi, divizia de automobile premium a grupului Volkswagen, a investit până acum 8,5 miliarde de euro în uzina sa de la Gyor, vestul Ungariei, în timp ce rivalul Daimler a anunţat în luna iulie că va investi o sumă de un miliard de euro pentru a creşte capacitatea de producţie a uzinei sale Mercedes de la Kecskemet. 

"Există unele motive de îngrijorare. Dacă ne referim la capitalul uman, vedem că există probleme în asigurarea cantităţii necesare precum şi cu găsirea unor angajaţi suficient de bine pregătiţi", a declarat directorul operaţional de la Audi Hungaria, Peter Koessler. 

Audi, care anul trecut a produs în Ungaria peste două milioane de motoare şi peste 160.000 de autoturisme, sponsorizează universităţi locale pentru a se asigura că necesităţile sale de personal sunt acoperite. 

Koessler a subliniat că autorităţile ungare ar trebui să îşi concentreze eforturile pe îmbunătăţirea condiţiilor de locuit şi a infrastructurii locale pentru a creşte mobilitatea muncitorilor şi a asigura o ofertă suficientă de mână de lucru în viitor. "Acestea sunt provocări mari. Dacă vom reuşi să le rezolvăm există perspective frumoase pentru dezvoltarea industriei auto din Ungaria. Însă mai sunt multe lucruri de rezolvat", a spus Peter Koessler. 

La rândul său, directorul general de la Mercedes-Benz Manufacturing Hungary, Christian Wolff, a precizat că decizia grupului german Daimler de a-şi extinde operaţiunile din Ungaria şi a crea astfel 2.500 de locuri de muncă este o dovadă a mediului bun de investiţii din Ungaria dar a atras totodată atenţia asupra problemelor. "Situaţia forţei de muncă va reprezenta o provocare în viitor. Trebuie să colaborăm cu Guvernul şi autorităţile locale", a spus Christian Wolff. Potrivit acestuia, salariile competitive sunt doar începutul. În plus, Daimler a început să investească în educaţie la nivel local şi oferă facilităţi precum grădiniţe şi locuinţe pentru muncitorii săi de la Kecskemet. Cu toate acestea, Wolff a subliniat că firmele din Ungaria ar trebui să evite să fie atrase într-o spirală de majorare a salariilor în ideea de a ajunge rapid la salariile din vest, deoarece aceasta ar afectat competitivitatea Ungariei. 

Potrivit unor date statistice publicate anterior, salariul mediu brut în Ungaria a crescut cu 6,9% în luna august, în timp ce inflaţia a fost apropiată de zero. 

AGERPRES