În urma investigaţiei derulate pe piaţa procesării automate a corespondenţei din România, Consiliul Concurenţei a constatat că cele două companii şi-au coordonat strategiile comerciale astfel încât să îşi repartizeze anumiţi din clienţi din domeniul utilităţilor.

„Practic, cele două companii concurente s-au folosit de pretextul participării în asociere la o licitaţie pentru a schimba informaţii cu caracter confidenţial în vederea împărţirii clienţilor, scopul fiind de a-şi a maximiza câştigurile şi a-şi creşte cotele de piaţă” a declarat Bogdan Chiţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Conform Legii Concurenţei sunt interzise orice înţelegeri între companii care denaturează concurenţa, în special cele prin care se limitează sau se controlează producţia, comercializarea, dezvoltarea tehnică sau cele prin care se împart pieţele, respectiv clienţii.

Ca urmare, Inform Lykos România a fost sancţionată cu  3.826.562 lei (echivalentul a cca. 854.000 euro) şi Zipper Data cu 627.818 lei (echivalentul a cca. 140.000 euro).

Companiile Inform Lykos şi Zipper Data, desfăşoară activităţi de pregătire a corespondenţei (printare, împlicuire, sortare etc.), fiind intermediari ai relaţiei dintre expeditorii corespondenţei şi furnizorii de servicii poştale.