Coca-Cola este campioană la poluarea cu plastic pentru al patrulea an consecutiv. Multinaţionala de băuturi răcoritoare Coca-Cola alături de Pepsico, Unilever şi de Nestlé sunt companiile care au poluat cel mai mult lumea cu plastic pe parcursul ultimului an. Această realitate cutremurătoare se desprinde din ultimul studiul al celor Greenpeace. Cercetarea este făcută anual de organizaţia de apărare a mediului Greenpeace, relatează EFE.

Coca-Cola s-a situat în fruntea listei în ultimii patru ani de când se realizează acest studiu din 2018. Acum, s-a aflat că produce aproximativ 10 la sută din recipientele din plastic asociate mărcii care se aruncă în întreaga lume. Cele 1- procente reprezintă peste 3 milioane de tone de deşeuri.

Greenpeace a avertizat că și Unilever, una dintre mărcile ce copatronează Summitul Climatic COP26 de la Glasgow, a depăşit anul acesta Nestlé ca poluator cu plastic. Unilever ocupă în acest moment locul trei în lume.

În top 10 cei mai mari poluatori cu plastic din lume

Potrivit studiului, în top 10 cei mai mari poluatori cu plastic din lume mai figurează Procter &Gamble, Mondelez, Philip Morris, Danone, Mars şi Colgate-Palmolive. Studiul s-a realizat cu ajutorul a 11.000 de voluntari care au curăţat plajele din 45 de ţări şi care au strâns peste 330.000 de ambalaje din plastic.

Greenpeace aminteşte şi impactul poluării cu plastic asupra schimbărilor climatice, având în vedere că 99% din aceste ambalaje sunt fabricate folosind combustibili fosili în industria petrochimică.

Coca-Cola a fost sursa principală de poluare cu deşeuri plastice în Africa şi Europa. Nestle este compania care a poluat cel mai mult în SUA. Cei de la Greenpeace au găsit pahare de la Solo Cup şi Starbucks.

Corporaţiile, care generează în continuare cantităţi uriaşe de deşeuri, trebuie să îşi asume responsabilitatea unei schimbări fundamentale. Înainte de orice, e nevoie ca acestea să oprească producţia de plastic de unică folosinţă, să adopte practici care stopează irosirea resurselor naturale şi să prioritizeze investiţii considerabile în materiale sustenabile, reutilizabile, prietenoase cu mediul, a avertizat Greenpeace.