Cifra de afaceri a producătorului de bere Ursus Breweries a crescut cu 27% în anul financiar încheiat la 31 martie 2009, faţă de anul financiar anterior, pe fondul avansului volumelor vândute cu 18% şi al majorării preţurilor, anunţă compania.

Compania a înregistrat în anul financiar încheiat în martie 2009 o creştere a volumelor de bere vândute de 18%, la aproape 6 milioane de hectolitri. Cele mai mari vânzări, de circa 3 milioane de hectolitri, au fost obţinute de marca Timişoreana, care deţine o cotă de 15% din piaţa românească a berii.

Totodată, venitul obţinut de companie pe hectolitrul de bere vândut s-a majorat cu 8%, ca urmare a creşterii preţurilor.

Ursus: „Piaţa berii a scăzut cu 4-5% în primele trei luni din 2009”

„Îmbunătăţirea performanţelor se datorează unui puternic portofoliu de mărci ce acoperă toate segmentele de preţ, precum şi creşterii disponibilităţii ambalajelor de tip PET şi doză. La acest rezultat au contribuit şi o mai bună distribuţie şi mercantizare în segmentul de retail”, se arată într-un comunicat al Ursus Breweries.

Compania Ursus Breweries, parte din grupul americano-sud-african SABMiller, are o cotă de piaţă în funcţie de volumele vândute de circa 29%, potrivit datelor firmei, care citează firma de cercetare MEMRB.

Principalii producători de bere din România sunt Ursus Breweries, Heineken România, InBev România şi United Romanian Breweries Bereprod. Potrivit Ursus, piaţa berii a crescut în perioada aprilie 2008 – martie 2009 cu 3%, dar a scăzut cu 4-5% în intervalul ianuarie – martie 2009.

10 – 20 salarii compensatorii pentru angajaţii de la Azuga

Ursus Breweries a anunţat ieri oprirea producţiei la fabica din Azuga, cei 170 – 180 de angajaţi urmând să intre în şomaj tehnic.

Potrivit lui Stephan-Maria Weber, Director General al Ursus Breweries, decizia finală privind închiderea unităţii de producţie de la Azuga va fi luată în cadrul Adunării Generale, în iunie.

„Am început deja discuţiile cu sindicatele în ceea ce priveşte angajaţii de la Azuga. În cazul disponibilizării, aceştia vor primi, în funcţie de vechime, între 10 şi 20 de salarii compensatorii”, a mai spus Stephan-Maria Weber.

Producţia berii Azuga va fi mutată în celelalte fabrici ale companiei. Acest pas va marca şi relansarea mărcii şi transformarea ei dintr-una locală, în una naţională.

Pentru anul în curs, Ursus Breweries mai are în plan şi relansarea mărcii Ciucaş şi lansarea unui nou sortiment al berii Redd’s, Redd’s Sun.