Cele peste 140 de proiecte înscrise in cele 6 luni de la lansare pe Sprijina.ro au atras, în total, 250.000 de vizualizări și finanțări totale de peste 90.000 euro, de la peste 1.800 de persoane. Dacă în primele luni de la lansare, românii au sprijinit cauzele înscrise pe platformă cu fonduri totale de 36.000 euro, pe măsură ce proiectele au crescut ca număr, diversitate și originalitate, contribuțiile au crescut cu 50% în intervalul octombrie-decembrie.

”Deși este încă la început, piața de crowdfunding din România are o creștere accelerată, iar Sprijina.ro este cel mai bun exemplu în acest sens, având în vedere evoluția din ultimele trei luni comparativ cu perioada august- octombrie. Finanțările obținute de proiectele înscrise pe platformă în primele șase luni arată că românii sunt tot mai deschiși la acest concept. Mai mult, evoluția înregistrată până acum arată că românii nu apelează la platformele de crowdfunding doar pentru a-și pune în practică proiectele, ci și pentru a se implica, prin contribuții și promovare a cauzelor care le-au atras atenția”, declară Remus Pakei, Project Manager Sprijina.ro.

Cea mai populară cauză de pe Sprijina.ro, activă din 13 noiembrie 2015, până pe 11 februarie 2016, anul acesta, este cea inițiată de Fundația Hope and Homes for Children  (HHC) Romania. ONG-ul din Baia Mare și-a propus să strângă 50.000 de lei pentru achiziționarea a două video-bronhoscoape pentru copii pentru Spitalul Județean Maramureș. Cele două echipamente medicale vor fi folosite pentru dotarea spitalului și a ambulanței pentru a salva, pe viitor, viețile a sute de copii.

”Rezultatele extraordinare ale acestui proiect demonstrează, încă o dată, importanța pregătirii și promovării corecte în obținerea finanțării. ONG-ul care a creat acest proiect a transmis un mesaj puternic, care a impresionat zeci de persoane fizice și juridice încă din prima lună și a generat donații consistente încă de la publicarea cauzei pe platformă. Ulterior, numărul celor care au contribuit pentru acest proiect a depășit 500 de persoane”, a explicat Remus Pakei.

Până în prezent, în două luni de la publicarea pe platformă, cauza inițiată de HHC România a fost finanțată în proporție de peste 100%, fiind vizualizată de mai bine de 26.000 de persoane. Proiectul continuă, însă, strângerea de fonduri, atât în mediul online,  cât și în offline.

Sprijina.ro este o platformă online care se concentrează pe descoperirea, promovarea şi finanţarea proiectelor excepţionale dezvoltate de români, în spiritul iniţiativei, altruismului şi autenticităţii. Echipa şi comunitatea Sprijina.ro promovează şi încurajează comunicarea în comunitate, ca soluţie optimă pentru înfruntarea şi depăşirea unor situaţii sociale, militând pentru o mentalitate degajată, liberă de prejudecăţi.

Te-ar putea interesa și: