Sectorul aerian a fost cel mai lovit de epidemie, scăderea rezervărilor şi carantina impusă în Italia forţând operatorii să anuleze rutele şi să-şi micşoreze costurile pentru a supravieţui crizei, potrivit agerpres.ro

Turbulențele de pe bursele mondiale

În contextul turbulenţelor de pe bursele mondiale, compania aeriană United Airlines a pierdut locul trei în clasament, în defavoarea Air China, ajungând în urma Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa. De la începutul anului, capitalizarea de piaţă a companiei americane s-a înjumătăţit la 11,6 miliarde de dolari, cel mai redus nivel din 2003.

Air China a fost relativ neatinsă de turbulenţe, capitalizarea sa de piaţă se situa marţi la 15 miliarde de dolari, faţă de 19 miliarde de dolari în 2 ianuarie.

Wizz Air, o companie low-cost care se concentrează pe Europa Centrală şi de Est, are acum o valoare mai mare decât Air France-KLM. În schimb, criza a şters peste zece miliarde de dolari din capitalizarea de piaţă a Delta Air, cea mai valoroasă companie aeriană din lume. Acum, capitalizarea sa de piaţă se situează la aproximativ 28 miliarde de dolari, cel mai redus nivel din 2016.

Veniturile companiilor aeriene, grav afectate

Săptămâna trecută, Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a avertizat că veniturile companiilor aeriene ar putea scădea anul acesta cu o sumă cuprinsă între 63 şi 113 miliarde de dolari, în funcţie de extinderea epidemiei.

Anul trecut, veniturile totale ale industriei aeriene s-au situat la 838 de miliarde de dolari.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.