Guvernul a dat 15 milioane de euro televiziunilor în timpul pandemiei. Peste 4,3 milioane de euro de la Guvern au mers către posturile de radio.

Site-urile de știri on-line se află la mare distanță de tv și radio, pentru că sumele încasate au depins de numărul de afișări.

Guvernul a dat 15 milioane de euro televiziunilor. Pro TV și Antenele, lideri detașați

PRO TV va ajunge la încasări totale de 4 milioane de euro din campania derulată în 2020, iar trustul Intact (care deține posturile Antena 1, Antena 3 și Antena Stars), la aproape 5 milioane de euro.

Intact mai ia 800.000 de euro și din banii prevăzuți pentru posturile de radio, pentru că a difuzat campania și pe Radio ZU.

Astfel, posturile mari de televiziune sunt marile câștigătoare după campania de prevenire a COVID plătită anul trecut de Guvern, arată paginademedia.ro.

La sfârșitul lunii decembrie, raportul Guvernului totalizează aproape opt milioane de euro deja facturați pentru posturile de televiziune.

Iar sumele sunt cu mult peste estimările inițiale ale campaniei, arată sursa citată.

Nu toate facturile au fost achitate

Aproape trei milioane va încasa și Kanal D, care are deja facturați 1,6 milioane de euro.

România TV are deja facturați de la Guvern 725.000 de euro și urmează diferența până la aproape 1,6 milioane de euro în total.

De notat cazul Prima TV. Până în septembrie, a primit în jur de 100.000 de euro pe firma Prima Broadcasting, după care a trecut pe Clever Business, unde bugetul a fost de 220.000 de euro, potrivit sursei citate.

Și posturile de radio au ieșit bine: peste 4,3 milioane de euro de la Guvern pentru campaniile Poartă Masca și celelalte clipuri din campania de prevenire a răspândirii COVID.

Nu toate facturile au fost însă achitate. Astfel, pe lângă sumele plătite, facturile care urmează să fie achitate posturilor TV se vor ridica la peste 15,3 milioane de euro!

Diferențe mari între diferitele suporturi media

Sunt diferențe considerabile între ce s-a întâmplat pe radio și pe TV și alte suporturi media.

Posturile de televiziune și posturile de radio au reușit să atragă sumele pe care le-au estimat inițial (asta și pentru că criteriile au permis “plusarea” – la zece angajați noi în pandemie, prețul publicității creștea considerabil, de exemplu).

În cazul site-urilor, diferențele între sumele estimate inițial și sumele finale sunt mai mari (publicațiile online au estimat mai multe afișări).

În cazul radiourilor, compania care operează Kiss KM are cele mai mari sume atrase. Astfel, cel mai mult revine grupului A.G. Holding, care operează Kiss FM, Magic FM și Rock FM: un total de aproape 1,4 milioane de euro, din care peste 900.000 de euro au fost deja plătiți.

Posturile de radio încasează cât au estimat

Peste 830.000 de euro este partea Europe Development International (Europa FM), la care se adaugă 200.000 pentru Virgin Radio (din același grup, dar operat pe o firmă separată).

În tabelul de la SGG este inclusă toată compania RCS, cu 1,3 milioane de euro estimat (intră aici și Digi FM, și Digisport, dar și site-urile aferente).

Partea Digi FM pentru campania Guvernului se ridică la jumătate de milion de euro, potrivit sursei citate.

Posturile de radio încasează în general cât au estimat, asta și pentru că modul de calcul al sumelor a fost diferit față de TV sau online (nu a depins de cifrele de audiență).

A fost o alocare în funcție de cota de piață și de un ratecard redus cu cel puțin 50%.