Publicația Les Echos vine cu informații de ultimă oră referitoare la discuțiile dintre Carrefour și Auchan. Potrivit sursei citate, Auchan nu intenţionează să facă o ofertă ostilă de preluare a Carrefour, după ce Carrefour a oprit discuţii privind o posibilă alianţă între cei doi retaileri francezi.

Articolul publicat de Les Echos vine după ce sâmbătă, ziarul francez Le Figaro scria că lanțul Carrefour a decis să pună capăt interesului său într-o posibilă alianţă cu Auchan, după ce retailerii francezi au avut discuţii exploratorii în ultimele luni.

Conform sursei citate, decizia ar fi fost luată în cursul zilei de joi de Comitetul strategic al Carrefour, la recomandarea directorului general Alexandre Bompard, care a considerat că un potenţial acord cu Auchan ar fi prea complex, susţine Le Figaro.

La fel ca și în cazul Le Figaro, Les Echos a citat cea mai recentă propunere a Auchan conform căreia ar achiziţiona Carrefour pentru 21,50 euro (24,90 dolari) pe acţiune, printr-o ofertă care constă în aproximativ 70% în numerar şi aproximativ 30% în acţiuni Auchan.

În ceea ce privește propunerea făcută de Auchan, aceasta este mai ridicată decât oferta de 20 euro per titlu pentru Carrefour făcută în ianuarie de Alimentation Couche-Tard. Grupul din Canada a renunţat la oferta sa de aproximativ 16 miliarde de euro pentru Carrefour, după ce Guvernul francez s-a opus tranzacţiei, citând temeri privind securitatea alimentară.

Până în prezent, atât reprezentanţii Carrefour, cât şi cei din partea Auchan nu au comentat informaţia.

Anunțul făcut de Carrefour 

Amintim faptul că în luna iunie, Carrefour anunţa că a început să ia în considerare o posibilă consolidare, sau vânzări de active, sau alianţe ale subsidiarelor sale străine, dar nu a luat o decizie privind vânzarea oricăror active.

Ulterior, în septembrie, Carrefour a anunţat că doi reprezentanţi ai Financiere Agache, Alexandre Arnault şi Nicolas Bazire, au demisionat din funcţia de membri ai Consiliului de Administraţie. De menționat este faptul că, toate demisiile vin după ce miliardarul Bernard Arnault a vândut participaţia de 5,7% pe care o deţinea la Carrefour, prin holdingul său Financiere Agache, obţinând 724 milioane de euro în urma tranzacţiei.

În același timp, Carrefour a mai anunţat că-l va numi pe Arthur Sadoun, preşedinte-director general al companiei de publicitate Publicis ca director şi membru independent al Board-ului, iar aprobarea numirii ar putea fi făcută la viitoarea adunare a acţionarilor.

Decizia lui Bernard Arnault de a-şi vinde participaţia este surprinzătoare, ţinând cont de atractivitatea realinierii geografice a Carrefour, afacerile din Taiwan şi Europa de Est urmând probabil să fie vândute pentru ca grupul să se concentreze pe pieţele sale de bază din Europa Occidentală şi Brazilia, a apreciat Bryan Garnier, analist la Clement Genelot. Acesta consideră că decizia reprezintă un semnal negativ.

În 2020, Carrefour a înregistrat o cifră de afaceri care a întrecut așteptările. Este vorba despre  78,609 miliarde de euro, în creştere cu 7,8% în termeni comparabili faţă de 2019.

Totodată, la finele anului trecut, grupul Carrefour avea un număr total de 13.048 magazine, dintre care 369 în România distribuite astfel: 40 de hypermarketuri, 193 de supermarketuri, 168 magazine de proximitate şi 28 de magazine de tip Cash & Carry.