Primăria municipiului Cluj-Napoca anunţă începerea lucrărilor de foraje geotehnice pentru realizarea trenului metropolitan şi a metroului în oraş şi în comunele limitrofe.

„Primăria Cluj-Napoca, în calitate de autoritate contractantă, anunţă demararea lucrărilor tehnice pentru realizarea forajelor geotehnice în cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida” – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de Metrou şi Tren Metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea şi a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiţii”. Conform procedurilor specifice, echipele tehnice se vor deplasa în zonele studiate pentru a efectua lucrările necesare acestei faze. Solicităm cetăţenilor ce deţin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului şi în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice şi utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiţii a realizării forajelor geotehnice necesare elaborării proiectului – în conformitate cu prevederile Legii 255/2010″, se arată într-un comunicat trimis, marţi, de municipalitatea clujeană.

Potrivit sursei citate, lucările de forare vor fi realizate în perioada octombrie-decembrie 2020.

„Obiectivele principale ale proiectului sunt următoarele: 1. Îmbunătăţirea atractivităţii sistemului de transport public durabil metropolitan în vederea accesării rapide a oportunităţilor socio-economice din zona de studiu aflată pe axa est-vest a municipiului. 2. Sprijinirea aspiraţiilor de creştere economică şi a creşterii ocupării forţei de muncă prin asigurarea unei capacităţi de transport îmbunătăţite pentru deservirea axei est-vest a zonei metropolitane. 3. Reducerea impactului activităţilor de transport (poluarea aerului şi zgomotul) asupra mediului în cadrul zonei de studiu prin asigurarea unei axe de transport durabil, care să contribuie la re-distribuţia modală de la transportul cu autoturismul personal”, se mai arată în comunicat.

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, anunța săptămâna trecută, într-o conferinţă de presă, că studiul de prefezabilitate pentru proiectul metroului din oraş este gata.

„Studiul de prefezabilitate pentru metrou e gata, va urma să fie aprobat şi de comuna Floreşti şi înaintat Guvernului. Dezvoltarea zonei metropolitane este foarte importantă din punct de vedere al metroului şi trenului metropolitan. Sunt 70.000 de maşini pe ruta Floreşti-Cluj în 24 de ore. Metroul va avea o lungime de 14,4 km, 14 staţii, iar costurile sunt de 986 de milioane de euro. Durata de implementare va fi de aproape 11 ani”, a declarat Emil Boc.