”Piaţa de colectarea a creanţelor din România este o piaţă dinamică şi competitivă. În prezent se observă o uşoară creştere a industriei datorată în mare tendinţei recente a băncilor de a vinde portofoliile de credite neperformante, cu scopul de a stimula contractarea de noi credite de către persoanele fizice. Companiile de colectare a creanţelor din România rămân concentrate pe etapa de colectare a creanţelor pe cale amiabilă, iar corespondenţa scrisă rămâne cea mai utilizată metodă pentru colectarea creanţelor în România”, a declarat preşedintele AMCC, Georg Kovacs, într-o conferinţă de presă.

Potrivit acestuia, creşterea totală a veniturilor înregistrată în 2014 a fost de 24%, la 33,03 milioane euro, în special datorită volumului de achiziţii de portofolii de creanţe din perioada analizată. 'Aşteptările sunt ca piaţa de colectare a creanţelor să fie constantă, datorită stabilităţii pieţei şi a mediului politic', susţin reprezentanţii AMCC.

Sectorul de colectare a creanţelor a înregistrat o scădere anuală de 12% în ceea ce priveşte creanţele externalizate în intervalul 2011-2014. În schimb, valoarea creanţelor colectate a înregistrat o creştere de 7% în intervalul 2011-2014.

”Valoarea totală a creanţelor externalizate de la persoane fizice (B2C) în 2014 a crescut cu 7% în al doilea semestru din 2014, comparativ cu primul semestru, în ciuda unei scăderi de 24% în segmentul de servicii de colectare a creanţelor comerciale. Scăderea menţionată este cauzată de scăderea valorii medii în euro/caz. Totodată, segmentul de creanţe achiziţionate a înregistrat o creştere de aproximativ 60%, de la 130 milioane euro la 208 milioane euro”, au mai spus reprezentanţii AMCC.

Potrivit datelor AMCC, valoarea totală a creanţelor externalizate din segmentul persoane juridice înregistrată în al doilea semestru din 2014 este de aproximativ 41 milioane euro pentru piaţa din România, reprezentând aproximativ 7% din totalul de creanţe externalizate în semestrul al doilea din 2014.

Scopul principal al AMCC este reglementarea profesiei de colector de creanţe şi stabilirea unui set de principii etice profesionale ce trebuie respectate de către companiile de colectare în relaţia cu debitorii persoane fizice şi juridice. (Sursa: Agerpres)