Adidas intenţionează să închidă fabricile robotizate din Germania şi SUA, lansate pentru a aduce producţia mai aproape de clienţi, anunţând luni că instalarea unei părţi din tehnologie în Asia va fi „mai flexibilă şi mai economică”, transmite Reuters.

Fabricile Adidas erau menite să facă faţă cererii pentru livrarea mai rapidă a noilor modele pe pieţele sale principale şi pentru a contracara creşterea salariilor în Asia şi costurile de transport mai ridicate. Iniţial, producătorul german de îmbrăcăminte şi echipamente sportive intenţiona să deschidă o reţea globală de fabrici robotizate.

Compania nu a precizat motivele închiderii facilităţilor, care s-au dovedit a fi costisitoare.

Martin Shankland, şeful operaţiunilor globale la Adidas, a precizat că fabricile au ajutat compania să-şi îmbunătăţească expertiza în producţia inovativă, dar lecţiile învăţate vor fi folosite de furnizori deoarece este „mai flexibil şi mai economic”.

Adidas, înfiinţată în 1949, a început în 2016 producţia la fabrica robotizată „Speed Factory” din oraşul german Ansbach şi anul următor a mai deschis una în Atlanta. În ultimii ani, Adidas a mutat majoritatea producţiei sale din Europa în Asia, în special în China şi Vietnam.