Am putea spune că Fashion Days a adus, în România, moda cumpărăturilor online de îmbrăcăminte­ și accesorii aparținând brandurilor scumpe, renumite, chiar dacă, izolat, românii mai cumpărau de pe diferite site-uri din străinătate ba o geantă, ba un tricou marca Galliano, de exemplu. Astăzi, portalul a ajuns cel mai mare club privat de cumpărături din România și Europa de Est, cu peste 1.500 de produse ce devin disponibile în fiecare zi, în campanii limitate, dimineața, la prânz și seara, cu exactitatea unui ceas elvețian. De altfel, de țara cantoanelor este legată și existența Fashion Days, acesta fiind un proiect ce-și are originile în Elveția și care s-a extins până în prezent în zece țări din Europa Centrală și de Est. Din 2012, afacerea a fost preluată de către MIH AllegroGroup, subsidiara europeană a Naspers, grup listat la bursă și activ și pe piața românească prin Emag, PayU, Autovit, Mercador etc.   
România pe harta fashionului
Un milion de membri din totalul de patru milioane reprezintă un sfert din întreaga piață căreia i se adresează Fashion Days. „România are o poziție strategică. Consumatorilor le place să fie bine îmbrăcați, să încerce lucruri noi, au o înclinație pentru modă și se poate observa că obiceiurile de consum în materie de shopping s-au schimbat“, spune Cristina Popa, country manager al Fashion Days România. Iar declarația sa este întărită de fapte. La noi în țară se află centrul logistic pentru toate statele în care activează retailerul, aici se pregătesc campaniile de prezentare, motiv pentru care din cei 500 de angajați pe care îi are Fashion Days, 350 se află la București. Este mult, este puțin? Este pe plus, pentru că businessul crește constant de la an la an, chiar dacă reprezentanții retailerului se feresc să dea cifre. Se observă că afacerea a luat avânt în perioadă de criză (retailerul și-a început activitatea în 2009), semn că românii sunt dornici să cumpere colecții de designeri, fie ele și din sezoanele precedente, atâta timp cât sunt reduse cu până la 70%. De altfel, nu se poate spune ce se vinde mai bine, pentru că totul depinde de campanie. Mai exact, de brand, pentru că atunci când vedetele zilei sunt Furla sau Dolce & Gabbana, se lasă cu stoc epuizat.
Cine sunt cumpărătorii? Dacă vârsta medie a membrilor înregistrați depășește 20 și ceva de ani, când vine vorba de consumatorii finali, aceștia au peste 30 de ani. Și încă un mic detaliu, 73% dintre ei sunt femei. „Avem clienți fideli, iar aceștia plasează în coșul de cumpărături minimum un produs“, spune Cristina Popa, menționând că, pe o singură comandă, s-a făcut shopping și de 2.000 de euro.
O altă caracteristică a consumatorului român constă în modul în care face plata produselor. Cele mai multe coșuri de cumpărături sunt achitate cash, curierului, deși retailerul permite și plata cu card, iar în acest caz, taxa de transport nu se mai achită. „Românii sunt mai reticenţi la plata cu card, mulți dintre cei care aleg această modalitate fiind angajați în sistemul bancar“, explică Cristina Popa, menționând că există și posibilitatea achitării produselor în rate, cu cardul.
Când vine vorba de shopping online, livrarea este extrem de importantă, pentru că răbdarea clientului are o limită. Este, de altfel, un detaliu la care cei de la Fashion Days au lucrat în ultimul an, astfel încât timpul de livrare este, în prezent, una-trei săptămâni, față de mai bine de o lună în trecut. Potrivit Cristinei Popa, retururile reprezintă un procentaj mic, „o cifră rezonabilă“.
Potrivit unui calcul Capital, sunt 500.000 de clienți activi care cumpără de pe site-urile de modă din România – inclusiv Fashion Days și competitorii săi (Stilago, Tuatara, My Closet etc.) La un bon mediu de 200 de lei, putem spune că românii fac shopping online de 100 de milioane de lei (aproximativ 2,2 milioane de euro).