În Statele Unite compensațiile vor fi de 1.000 de dolari, în timp ce în Europa constructorul va adopta un pachet de măsuri menit să asigure proprietarii de mașini afectați de scandalul „Dieselgate” că vor fi deranjați cât mai puțin atunci când vor fi chemați la service pentru a se remedia problemele constatate și pentru a aduce mașinile în linie cu reglementările  europene.

Explicația oficialilor germani este, potrivit publicației citate, cel puțin interesantă.  Clienții americani „merită despăgubirile” pentru că au cumpărat un vehicul prezentat drept „Clean diesel” (diesel curat). De asemenea, americanii plătesc mai mult pentru motorină ceea ce face vehiculul mai scump de utilizat, în timp ce europenii beneficiază de anumite avantaje fiscale în unele state dacă achiziționează un diesel pentru că acesta emite mai puțin CO2 decât modelele alimentate cu benzină. De asemenea, Volkswagen consideră că europenii vor fi mai puțin afectați de soft-ul care păcălea testele pentru că măsurile de remediere vor fi implementate mai rapid decât în SUA, unde negocierile cu autoritățile privind modul de remediere trenează.

Această atitudine a celor de la Volkswagen are la bază, după cum lesne se poate observa, lipsa de reacție dură a autorităților și clienților europeni spre deosebire de cei americani. Iar explicațiile germanilor privind diferențele dintre clienții din Europa și cei din SUA sunt cel puțin arogante, având în vedere că produsele vândute și incriminate de autorități au exact aceleași probleme pe ambele maluri ale Atlanticului. O nouă dovadă că Europa este mult în urma Statelor Unite în materie de protecție a clienților și că autoritățile de la Bruxelles nu știu, sau nu vor, să își protejeze cetățenii atunci când aceștia sunt înșelați.