„Din ce în ce mai mulți români preferă să călătorescă în țară, iar majoritatea au ales avionul pentru a se deplasa în minivacanța de 1 Mai. În acest an, Cluj și Timișoara au fost destinațiile interne cele mai căutate pentru zbor, comparativ cu anul trecut, deoarece concurența crescută a condus la scăderea prețurilor, iar persoanele care nu au plecat în străinătate au fost atrase să petreacă mai degrabă un city break acolo”, spune  Mircea Giurcă, Marketing Manager momondo România.

În ceea ce privește zborurile internaționale, potrivit acestuia, cea mai căutată destinație de către români pentru această perioadă de 1 Mai a rămas Italia, la fel ca în 2016. Iar pe locul doi Spania, fiind urmată de Germania și Marea Britanie. ”La fel ca în 2016, pe ultimele poziții în preferințele călătorilor români se regăsesc Franța, Olanda și Grecia”, mai spune Mircea Giurcă.

În altă ordine de idei, potrivit studiului anual despre călătorii desfășurat de motorul de căutare momondo.ro la nivel global, mai mult de o pătrime dintre noi preferă să cheltuie banii pe călătorii. Iar primăvara este sezonul de vârf pentru city break-uri. De asemenea, aprilie este luna în care cele mai multe persoane încep să planifice în mod obișnuit vacanța de vară. Specialiștii companiei au întrebat 23.149 de persoane din 23 de țări diferite despre obiceiurile lor de călătorie și, analizând mai mult de 400 de milioane de căutări, făcute pe site-ul propriu, au dezvăluit astfel cum arată cea mai dorită vacanță în 2017.

„Chestionând persoane din întreaga lume, am descoperit câteva date interesante despre vacanța pe care majoritatea oamenilor o caută. La nivel global, de exemplu, 66% preferă să călătorească cu partenerul de viață, în timp ce doar 43% ar prefera să își petreacă vacanța cu prietenii. În plus, nu ne putem sătura de paturi proaspăt făcute și perne pufoase pentru că 57% dintre călători aleg hotelul în detrimentul oricărui alt tip de cazare”, a mai spus Giurcă.

De asemenea, oamenii preferă să împărtășească amintirile de vacanță și descoperirile pe care le adună în timp ce explorează o destinație. Mai mult de un sfert dintre noi postăm fotografii din vacanță în social media în timp ce suntem plecați – dar nu va fi o fotografie care să cuprindă cumpărăturile de vacanță. Când vine vorba de economisit bani, momondo a aflat că 35% dintre noi preferă să renunțe la a face cumpărături pe durata vacanței, în timp ce, din fericire, doar 17% sunt dispuși să renunțe la vizitat și descoperit locuri.