Popularitatea producătorului auto german în rândul şoferilor este în creştere, după turbulenţele provocate de scandalul emisiilor, izbucnit în septembrie 2015, care a costat Volkswagen miliarde de euro. Aceasta este încă o dovadă că memoria unora este foarte scurtă și, de asemenea, că minciuna și înșelătoria chiar și la nivel macro pot fi trecute cu vederea.

„Cu siguranţă vor fi rezultate operaţionale remarcabile în acest an”, a răspuns Matthias Mueller, când a fost rugat să facă un rezumat al anului de afaceri 2017. 

VW urmează să publice rezultatele financiare detaliate pe 2017 în data de 13 martie. Luna trecută, şeful VW a estimat că vânzările grupului în 2017 vor fi superioare celor din 2016, când s-a livrat un număr record de vehicule, 10,3 milioane. 

Reducerile de costuri la divizia de automobile au determinat cel mai mare producător auto din lume să-şi majoreze ţinta de vânzări şi de profit pe termen mediu. 

Pe de altă parte, Mueller a apreciat că propunerile Comisiei Europene de reducere progresivă a emisiilor de dioxid de carbon ale vehiculelor până în 2025 şi 2030 „vor provoca serioase dificultăţi”. 

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.