Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

IT & C

STUDIU: Produsele cumpărate online sunt mai ieftine. Un televizor cumpărat din magazin e cu 200 lei mai scump

Autor: | | 0 Comentarii

Produsele vândute în magazinele clasice sunt, în proporție de 38%, cu 51 de lei mai scumpe, în medie, comparativ cu produsele similare comercializate online de același retailer, relevă un studiu realizat de Retail Data Monitoring, la comanda Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO). Procentual, diferența de preț este de 6%.

Conform studiului, la achiziţia unui televizor dintr-un magazin clasic cumpărătorii plătesc, în medie, cu 212 lei mai mult, respectiv 6% din valoarea produsului, decât dacă ar cumpăra online, de la acelaşi retailer.

Tot cu 6% sunt mai scumpe şi aspiratoarele, respectiv, 35 de lei, în timp ce costul unui fier de călcat poate fi cu până la 12% mai ridicat într-un magazin fizic faţă de unul online. La electrocasnicele mici, cumpărătorii pierd, în medie 13 lei, echivalentul a 4% din costul produsului dacă este achiziţionat direct din magazinul fizic al aceluiaşi retailer.

„Diferenţa de preţ între offline şi online se datorează costurilor mai mari asociate operării unui magazin fizic, respectiv, chirie, întreţinere, depozit, costuri mai mari de personal. Online este mai eficient pentru retailer, lucru care se reflectă într-un preţ mai bun pentru cumpărător. 

În afară de faptul că pentru 88% dintre produsele analizate preţul practicat online este mai mic sau egal cu cel din offline, clientul are şi avantajul unei metode rapide şi comode de a face cumpărături, evitând aglomeraţia din magazine, o disponibilitate mai mare a produsului şi posibilitatea de a compara preţurile din mai multe magazine. În plus, în funcţie de retailer, are chiar şi 30 de zile la dispoziţie să returneze produsul dacă se răzgândeşte asupra achiziţiei şi servicii cu valoare adăugată precum livrarea gratuită sau deschiderea coletului la livrare”, a declarat Florinel Chiş, directorul executiv al ARMO.

Categoria cu cel mai mare procent de produse cu preţ mai ridicat în offline decât online este cea a fiarelor de călcat. Astfel, 57% dintre produsele analizate s-au dovedit, în medie, cu 51 de lei mai scumpe. Pe locul doi s-au clasat monitoarele, cu un procent de 45%, urmate de electrocasnice mici (38%), maşini de spălat şi frigidere (36%).

Studiul mai arată că 50% dintre produse au acelaşi preţ atât pe canalul online, cât şi offline.

Categorie produs    Preţ mai ridicat în offline 

Fiare de călcat    57%

Monitoare    45%

Electrocasnice mici    38%

Maşini de spălat rufe    36%

Frigidere    36%

Televizoare    34%

Aspiratoare    34%

Telefoane mobile    27%

Laptopuri    20%

Cercetarea a fost efectuată în mediul urban, pe un eşantion de 1.733 de produse din categoriile: electrocasnice mici şi mari, electronice, IT şi telefoane, disponibile în lanţurile de retail cu prezenţă online şi offline. În cadrul studiului au fost comparate preţurile practicate de retailer, în acelaşi interval de timp, în magazinele online şi offline.

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro