Iar primele sejururi au fost deja rezervate, existând avantajul de a cumpăra o vacanţă la jumătate de preţ sau de a creşte nivelul de confort cu aceiaşi bani, avand şi certitudinea rezervării exact la hotelul dorit.

Astfel, potrivit Bibi Touring, pentru un sejur de 5 nopţi, cu mic dejun, la un hotel de 3 stele din Mamaia, turiștii vor achita în perioada programului ”Înscrieri Ultra-Timpurii” un preţ redus de doar 230 lei, faţă de 460 lei preţul din sezon sau, la Olimp, la un hotel de 4*, cu acces la SPA, un preţ promotional de 436 lei, faţă de 545 lei, preţ întreg. Pentru a beneficia de aceste maxime reduceri, turiştii trebuie să-şi rezerve vacanţa până la finele anului.

În sezonul recent încheiat, trei din zece români au cumpărat un bilet de vacanţă pe litoralul românesc prin programul "Înscrieri Timpurii”. "Lansarea campaniei de Înscrieri Ultra-Timpurii pentru viitorul sezon estival, acum în septembrie, reprezintă o premieră pentru piaţa românească. Şi dacă în 2005, când abia apăruse conceptul de Înscrieri Timpurii, primele oferte se lansau în februarie, astăzi practic suntem în situaţia de a trece dintr-un sezon în altul fără pauză. Am construit acest program după modelul occidental, oferind turiştilor ocazia de a-şi efectua rezervările cu aproape un an înainte”, spun  Adrian Voican, directorul general Bibi Touring.

Evoluția pieței din ultimii ani confirmă tendinţa consumului turistic al românilor și anume o creştere continuă a încrederii pentru vacanţele petrecute acasă, în România.  Există premise ca această creştere să fie consolidată și în sezonul următor prin aplicarea noii legi a voucherelor de vacanţă începând cu 1 ianuarie 2015.

Pe de lată parte, există agenții care au lansat primele chartere pentru anul viitor, un exemplu fiind și Paralela 45, cu chartere pentru vara 2015 în Antalya, cu plecări din București, Cluj, Craiova și Satu Mare la prețuri începând de la 295 euro. Potrivit datelor agenției, campania de Early Booking aduce reduceri de până la 45% din costul unei vacanțe plătite în plin sezon, garantând astfel aceleași condiții de cazare la aproape jumătate din preț.

„În 2014 am avut 7500 de turiști din toată țara care au mers cu noi în Antalya. Anul acesta ne așteptăm ca numărul acestora să crească cu cel puțin 20%”, spune Alin Burcea, președinte Paralela 45.