Volumul total al exporturilor pe acest segment a crescut, în primele nouă luni din 2015 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, cu 9,66%. Pe locul al doilea ca exporturi, cu o pondere 10,6%, sunt produsele agroalimentare. Valoarea totală se ridica la circa 4,33 miliarde euro în perioada analizată fiind în creştere cu 7,9%. Poziţia a treia este ocupată de produsele industriei textile şi pielăriei cu o sumă de 4,26 miliarde euro (în scădere 0,38% faţă de primele nouă luni din 2014) şi o pondere, în total exporturi, de 10,43%.

Produsele industriei chimice şi mase plastice ocupau locul al patrulea cu 3,91 miliarde euro şi o pondere de 9,57%. Faţă de primele trei trimestre din 2014, volumul acestora a crescut cu 2,87%. Pe locul cinci în topul exporturilor se află metalele comune cu o pondere de 8,73%, respectiv 3,57 miliarde euro, în creştere cu 1,72%.

În top 5 cele mai importate produse, tot industria constructoare de maşini se află pe prima poziţie, cu o pondere 39,08% (18,1 miliarde euro) urmată de produsele industriei chimice şi mase plastice cu 17,64% (8,19 miliarde euro), metale comune cu 11,08% pondere (5,14 miliarde euro), produse agroalimentare cu 9,35% (4,34 miliarde euro) şi produsele industriei textile şi pielăriei cu 9,33% (4,33 miliarde euro), arată aceleași date, citate de Agerpres. Valoarea totală a comerţului internaţional al României, în primele nouă luni ale anului 2015, a fost de peste 87,357 miliarde euro, în creştere cu 6% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014, exportul înregistrând o creştere la 40,914 miliarde euro (+4,7%), iar importul o creştere la 46,443 miliarde euro (+7,1%).

În aceste condiţii, deficitul balanţei comerciale a României a crescut cu 28,5%, de la nivelul de 4,302 miliarde euro (la 30 septembrie 2014), la 5,529 miliarde euro (la 30 septembrie 2015).