"Primăria Municipiului Bucureşti şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti vor derula, începând de săptămâna viitoare, un program de testare a câtorva autobuze electrice produse de produse de firme recunoscute în domeniu. Astfel, luni, 16 martie 2015, ora 11,00, la autobaza Pipera din Şoseaua Pipera nr. 55, sectorul 2 va fi lansat primul dintre autobuzele electrice incluse în acest program", se arată în comunicatul regiei. 



Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia. 



Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie maximă de 250 de kilometri. 



Acesta va fi pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul 'Cora Pantelimon' – 'Piaţa Operei' şi va fi testat timp de două săptămâni, pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală. 



"În contextul economic actual, în care criza energetică se adânceşte tot mai mult, iar poluarea şi încălzirea globală devin prioritatea numărul unu pentru noi toţi, utilizarea vehiculelor cu tracţiune electrică poate reprezenta o soluţie viabilă la aceste probleme, motiv pentru care Primăria Municipiului Bucureşti a considerat oportună testarea unei noi soluţii de transport public în Capitală", au precizat reprezentanţii RATB. 



Directorul general al RATB, Vincenţiu Daniel Antonescu, declara în luna februarie, într-un interviu acordat AGERPRES, că de la mijlocul lunii martie vor intra în teste mai multe autobuze electrice provenite de la o firmă din China şi Cehia. 



"Traficul din Bucureşti are un specific anume şi de aceea trebuie să le testăm, să vedem cât sunt de fiabile. Cred că trebuie să flexibilizăm programul de circulaţie şi să ne adaptăm în funcţie de ceea ce se întâmplă în stradă. Cel puţin pe zona centrală a Capitalei, vrem să intrăm cu un sistem de transport electric. Vrem să vedem cum funcţionează şi să vedem şi feedback-ul din partea călătorilor. Un astfel de autobuz are un preţ dublu, dacă nu chiar triplu, faţă de unul normal, costă peste 400.000 de euro, însă întreţinerea lui este mai puţin costisitoare şi ar rezolva şi problema poluării. Acumulatorii sunt, de asemenea, ceva mai scumpi, între 50.000 şi 60.000 de euro, însă pot fi schimbaţi doar anumiţi elemenţi, anumite celule, nu în totalitate", spunea şeful RATB. 



Pentru 2015, RATB are prevăzute la capitolul investiţii demararea unei licitaţii pentru achiziţionarea unui număr de 500 de autobuze pe un program multinaţional de patru ani. Pe partea de autobuze, RATB ar avea nevoie pe traseu de un număr de 900 de autobuze, deşi acum sunt doar 767. Parcul regiei numără 1.000 de autobuze însă o parte nu pot fi folosite din lipsa unor piese de schimb. 



Parcul circulant al RATB este format în prezent din 287 de tramvaie, 767 de autobuze şi 186 de troleibuze.Toate acestea deservesc un număr de 146 de linii, respectiv 23 de linii de tramvai, 17 de troleibuz şi 116 de autobuz.

 

Sursa: Agerpres