Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Asigurari si Pensii

Președintele Biroului Asigurătorilor: «Vom rezolva rapid reclamațiile șoferilor»

Autor: | | 0 Comentarii

Mădălin Roșu, președintele Biroului Asigurătorilor Auto din România(BAAR) a explicat, pentru Capital, cum vor funcționa cele două mari proiecte la care Biroul lucrează în noua sa formă, de reprezentant al pieței asigurătorilor RCA.

Autoreglementarea este cuvântul care defineşte intenţiile noului BAAR, ale cărui atribuţii au fost mult sporite începând de anul trecut. Treptat, organismul condus de Mădălin Roşu, specialist cu ştate vechi în zona daunelor, va prelua bună parte din atribuţiile Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) în ceea ce priveşte zona RCA sau, acolo unde nu va înlocui ASF, va încerca să rezolve problemele mai rapid, în folosul păgubiţilor. Cel puţin aşa susţine Mădălin Roşu, într-un interviu în care vorbeşte despre cele două mari proiecte ale Biroului: preluarea şi îmbunătăţirea bazei de date CEDAM(indipsensabilă pentru emiterea poliţelor RCA) şi înfiinţarea unui call center care să preia inclusiv reclamaţiile păgubiţilor nemulţumiţi de firma de asigurare. 

Capital: Aţi anunţat deja că BAAR va lansa un call center. Când se va întâmpla, la ce va fi folosit şi cine îl va administra? 

Mădălin Roşu: Serviciul va fi externalizat către o firmă specializată în domeniu. Ne vom uita în piaţă. Vom vedea ce companii de call center bune există şi o să facem o selecţie. Nu ne-am gândit încă dacă va fi un număr scurt sau număr lung, în orice caz va fi ceva simplu de apelat.  O să fie un program extins, inclusiv pe week-end.  Cei care sună vor putea cere orice informaţie despre poliţele RCA. Ce este poliţa RCA? Ce acoperiri există? Unde este valabilă poliţa RCA? Informaţii referitoare la daune din ţară sau din afara ţării. Poate suna omul chiar atunci când are o daună şi va primi indicaţii, dar şi un fel de asistenţă juridică. Există, de exemplu, ţări unde legislaţia spune că trebuie să mergi şi la poliţie chiar  dacă faci constat amiabil. Multă lume nu ştie lucrurile acestea. Nu vreau să ma hazardez, dar la finalul lui aprilie, sau la începutul lui mai vom începe analiza. Dacă ne mişcăm repede în mai, dacă nu, în iunie, cel târziu.

Capital: Cum veţi gestiona reclamaţiile? Sunt firmele de asigurare deschise spre rezolvarea amiabilă a problemelor?

M.R: Vom direcţiona solicitările către membrii noştri şi  apoi vom comunica răspunsul lor către cei care sună. Sau chiar vom facilita o comunicare directă între firma de asigurare şi clientul nemulţumit. Am discutat cu firmele, iar membrii din consiliul director au salutat ideea. Va fi şi  o decizie în adunarea generală. Ei sunt deschişi la această propunere în contextul în care este, de fapt, un prim pas către autoreglementare. Uşor, uşor, începem să rezolvăm lucrurile fără a mai fi nevoie de o intervenţie legislativă sau orice altă formă de reglementare. Chiar şi în situaţia în care ar exista companii care să nu dorească să rezolve amiabil problemele sesizate, BAAR poate reclama la ASF şi poate cere chiar sancţionarea acelor companii. În ţările din Europa se merge mult pe autoreglementare şi acolo cel mult 1% din reclamaţii ajung în instanţe. La noi, procentul nu este cunoscut, dar cu siguranţă este cu mult mai mare. 

 

Capital: Veţi lua locul ASF din acest punct de vedere?

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.