Miles Roberts, CEO-ul grupului britanic, a acordat un interviu capital.ro, dezvăluind câteva din strategia de dezvoltare ca urmare a achiziției realizate. Unul dintre cele mai importante direcții este că DS Smith nu doar că îi va păstra pe cei 400 de angajați actuali, ci s-ar putea să mărească forța de muncă odată cu creșterea cererii.

Miles Roberts evaluază piața românească de ambalaje la 600 de milioane de euro, cu posibilitatea rapidă de creștere.

Vă prezentăm mai jos răspunsurile integrale ale CEO-ului DS Smith

 

Capital.ro: Practic, de astăzi, DS Smith devine noul acționar majoritar al celor două companii?
Miles Roberts: Suntem  bucuroși să anunțăm finalizarea tranzacției de preluare a pachetului majoritar al companiilor Ecopack și Ecopaper din județul Brașov,  proces început în octombrie 2017. Cele două companii sunt o afacere de familie, care s-a dezvoltat constant și care ne va ajuta să creștem semnificativ capacitatea noastră de a deservi clienții pe care îi avem în România și în regiune.  Achiziția include atât echipamente de ambalare de calitate înaltă cât și o mașină nouă de hârtie construită în 2017, specializată în hârtie ușoară de înaltă calitate, foarte potrivită pentru susținerea soluțiilor noastre performante de ambalare. 

Capital.ro: Consiliul Concurenței a aprobat concentrarea de capital?
Miles Roberts: Consiliul Concurenței a analizat și aprobat încă de la finalul anului trecut tranzacția de preluare a  celor două fabrici din Brașov și, prin aceasta, extinderea capacității de operare a DS Smith în România.

Capital.ro: Odată cu această achiziție, deveniți liderul pieței de ambalaje din România?
Miles Roberts: DS Smith este unul dintre liderii mondiali de pe piața ambalajelor și lider european pe piata cartonului ondulat, care operează în 37 de piețe și are peste 27.000 de angajați. La jumătatea anului trecut, cifra de afaceri consolidată a grupului era de 4,8 miliarde lire sterline, bazată pe ocreștere organică de 5,2%. Investițiile în tehnologii inovatoare sunt un pilon important al strategiei noastre de business.  Prin achiziția celor două fabrici din România devenim și aici unul dintre liderii pieței locale.

Capital.ro: Care este potențialul pieței românești de ambalaje? La ce valoare estimați această piață în prezent?
Miles Roberts: Piața ambalajelor este una extrem de dinamică peste tot în lume, inclusiv în România.În contextul avansului comerțului electronic, importanța acesteia crește  rapid. În opinia noastră, piața românească are un potențial de 600 de milioane de euro, dar anticipăm în continuare o evoluție pozitivă rapidă.

 

Capital.ro: Care sunt obiectivele și strategia de dezvoltare pentru România, pe termen mediu și lung, aprobate de investitorii DS Smith?
Miles Roberts: Obiectivul nostru pe termen scurt, mediu și lung este că creștem și să  continuăm dezvoltarea business-ului, mai ales că vorbim de o piață cu un potențial extrem de ridicat. Toate achizițiile efectuate în trecut au influențat în sens pozitiv evoluția noastră globală. Astfel, suntem încrezători că și această nouă tranzacție din România va menține aceeași tendință. De altfel, așa cum indică rapoartele noastre financiare făcute publice la Bursa din Londra, avem o creștere organică în fiecare an. În 2016, cifra de afaceri consolidată a grupului a crescut cu 6%, până la 4,8 miliarde de lire sterline.

DS Smith este unul dintre principalii furnizori de ambalaje din carton ondulat și materiale plastice, activând în 37 de ţări şi având aproximativ 27.000 de angajaţi.

EcoPack și EcoPaper aduc atât mijloace producătoare de ambalaje de înaltă calitate cât și capacitatea de a produce hârtie ușoară, ambele susținând puternic oferta de produse DS Smith”, a arătat, astăzi, grupul britanic într-un comunicat referitor la finalizarea achiziției.

Conform sursei citate, compania românească s-a dezvoltat semnificativ pe parcursul mai multor ani și este bine poziționată pe piața locală de bunuri de larg consum. Baza de clienți și gama de produse EcoPack și EcoPaper se aliniază foarte bine cu DS Smith plc, oferind un potențial considerabil pentru creșteri viitoare și sinergii de costuri semnificative.

Potrivit datelor publicate de pe site-ul Ministerul Finanțelor Publice, EcoPaper a raportat pentru anul 2016 o cifră de afaceri de 151 milioane de lei și un profit net de 2,2 milioane de lei, în timp ce EcoPack a avut, în același an, un profit net de 8,9 milioane de lei, la o cifră de afaceri de 117 milioane de lei. EcoPack avea la finele anului 2016 un număr de 194 de angajați, iar EcoPaper, 198 de salariați.

Ambele companii erau controlate, prin intermediul companiei Kameran Financial Limited, de omul de afaceri Vladimir Cohn, cunoscut mai ales pentru faptul că timp de10 ani a fost acționar al echipei de fotbal Dinamo București.

Conform infomațiilor publicate în media în toamna anului trecut, Vladimir Cohn a obținut un preț bun pe cele două firme, care include și un pachet de acțiuni la DS Smith în valoare de 35 milioane de euro.

Astfel, el a revenit în clubul milionarilor români, cu o avere estimată între 50 și 55 milioane de euro, conform ediției de anul trecut a Top 300 cei mai bogați români.