Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Industrie

Inginerii Continental din Timișoara și Iași dezvoltă uși inteligente pentru mașinile viitorului

Autor: | | 0 Comentarii

Soluțiile automatizate de conducere și mobilitate, cum ar fi partajarea autovehiculelor și serviciile de flotă, necesită sisteme inovatoare de acces în mașină, deoarece cheile convenționale nu vor mai fi adecvate pentru conceptele de mobilitate ale viitorului.

Continental şi-a extins soluţia Smart Access pentru accesul comod în autoturism prin intermediul telefonului inteligent, oferind acum şoferilor un pachet complet de servicii în acest domeniu. Cu noua soluţie pentru deblocarea de urgenţă, utilizatorii pot avea acces la autoturismul lor, chiar dacă bateria maşinii este descărcată - şi o pot face complet digital, fără a fi nevoie să recurgă la cheia mecanică de urgenţă. În combinaţie cu sistemul Continental Smart Access, întreaga uşă este inteligentă, ceea ce înseamnă că se deschide şi se închide independent.

„Uşa inteligentă este o piatră de hotar în tehnologia de acces pentru că, pentru prima dată, putem oferi utilizatorilor un pachet complet pentru operaţii fără contact, digitale, de la deblocarea autovehiculului şi deschiderea uşii la pornirea motorului. Creăm, astfel, o experienţă de conducere mai sigură pentru şoferi şi, în plus, oferim mai multă libertate de design producătorilor auto", explică Andreas Wolf, şeful departamentului Body&Security din cadrul Continental.

Inginerii din România contribuie la dezvoltarea acestor produse. O echipă din Timişoara lucrează atât la tehnologia Near Field Communication (NFC), care permite transmiterea unei comenzi pentru deschiderea uşii atunci când nu bateria nu mai are energie, cât şi la accesul în maşină folosind localizarea cu Bluetooth. O altă echipă, din centrul de cercetare şi dezvoltare din Iaşi, lucrează la dezvoltarea produsului DCU (door control unit) - deschiderea uşii cu energie înmagazinată.

Acces la vehicul, chiar şi atunci când acumulatorul este descărcat

Până acum, când o baterie de maşină se descărca, şoferii trebuiau să utilizeze cheia mecanică de urgenţă şi o încuietoare manuală a uşii pentru a intra în vehicul sau pentru a deschide capota. Tehnologia de deblocare de urgenţă de la Continental va face acest lucru inutil în viitor. Totul este posibil prin folosirea energiei stocate în unitatea de comandă a uşii, suficientă pentru a permite deblocarea uşii din nou.

Sistemul automat de deblocare de urgenţă este activat prin intermediul tehnologiei NFC, de exemplu prin intermediul unui telefon inteligent, care transmite semnalul în urma unei verificări de securitate de succes şi declanşează automat procesul de deblocare a uşii. Acest lucru înseamnă mai mult confort pentru utilizatori, deoarece nu mai au nevoie de o cheie mecanică, nici măcar în situaţii de urgenţă. De asemenea, se deschide o mai mare libertate de design pentru constructorii de automobile, care nu mai trebuie să dezvolte o cheie convenţională cu o lamă. În combinaţie cu dispozitivul automat de deschidere a uşii, chiar întregul mâner va deveni depăşit, fiind oferite mai multe opţiuni pentru designul exterior precum şi îmbunătţirea simultană a rezistenţei aerodinamice a autoturismului.

 

Continental a integrat o funcţie de asistenţă în uşa inteligentă prin care asigură nu doar blocarea de urgenţă, ci şi prezenţa întregului mâner va fi redundantă. „Uşile controlate electronic permit o operare comodă, fără mâini. Algoritmii de securitate şi de control vă permit să deschideţi şi să închideţi în siguranţă şi uşor uşa vehiculului", explică Wolf.

Cum funcţionează tehnologiile Smart Access şi cheia virtuală

Smart Access permite accesul convenabil la un vehicul prin intermediul unui smartphone. Sistemul se concentrează pe cheia virtuală, care este salvată într-un dispozitiv mobil. Această cheie, care constă într-o înregistrare de date ce nu pot fi furate, capătă acces numai după o autentificare reuşită, făcută o singură dată de utilizator, care o trimite pe smartphone printr-o interfaţă wireless. Comunicarea ulterioară are loc exclusiv între smartphone şi maşină.

În acest scop, sistemul foloseşte mai multe module de emisie-recepţie Bluetooth (BLE - Bluetooth Low Energy) sau NFC (Near Field Communication), amplasate în vehicul, pentru a permite telefonului autorizat să fie localizat atât din interior, cât şi din exterior. De îndată ce se detectează o cheie virtuală autorizată, sistemul emite permisiunea de a deschide maşina şi de a porni motorul. Prin urmare, nu mai este nevoie de o cheie mecanică.

Mai multe detalii despre noutăţile din industria auto mondială veţi putea afla din Suplimentul Auto Capital care apare luni, 25 septembrie.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro