Administraţia vamală elveţiană a informat joi că valoarea exporturilor de ceasuri a scăzut cu 12%, până la două miliarde de franci în luna octombrie. Datele ajustate în funcţie de numărul zilelor lucrătoare arată o scădere de 7,6%. De asemenea, datele pe primele 10 luni ale acestui an arată că exporturile de ceasuri, responsabile pentru aproximativ o zecime din exporturile totale ale Elveţiei, au scăzut cu 3,2% în ritm anual. 

'2015 a fost un an care trebuie uitat de producătorii de ceasuri', a declarat Jon Cox, analist la Kepler Cheuvreux în Zurich. 'Ponderea ocupată de Hong Kong este posibil să rămână deasupra nivelului de 10% pe termen mediu, după ce în urmă cu un an a fost de peste 20%. Nu va mai reveni niciodată la nivelul de dinainte', a adăugat Jon Cox. 

Scăderea vânzărilor începe să-şi facă simţite efectele asupra producătorilor de articole de lux. TAG a închis un magazin din Hong Kong încă din luna august în timp ce Richemont, producătorul bijuteriilor Cartier şi al ceasurilor IWC, a anunţat că vânzările sale au scăzut în luna octombrie din cauza cererii slabe. Însă şi mărcile ieftine precum Swatch şi Fossil au avut şi ele de suferit. Producătorul american de ceasuri Fossil Group Inc. se aşteaptă la o scădere a vânzărilor de până la 16% în ultimul trimestru din cauza competiţiei venite din partea dispozitivelor electronice portabile.

 AGERPRES